کمپ ترک اعتیاد رباط کریم پس از آتش‌سوزی عمدی، دوباره آغاز بکار کرد

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: در آتش سوزی عمدی کمپ ترک اعتیاد رباط کریم هیچ مددجویی مصدوم یا کشته نشد و این مرکز کار خود را از امروز /یکشنبه/ آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن فتاپور روز یکشنبه اظهار داشت: این مرکز به صورت اختیاری اقدام به ترک معتادان می کند که یکی از معتادان با همدستی دو تن دیگر دست به آتش سوزی این مرکز زدند که خوشبختانه خسارت مالی چندانی نیز نداشته است.

این مقام مسئول افزود: اکنون نیروی انتظامی رباط کریم سه تن از عاملان آتش سوزی را دستگیر کرده است و علت آتش سوزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: این آتش سوزی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: بنابراین مطابق با قانون نسبت به واقعی نمودن میزان داروی متادون دریافتی مراکز متخلف اقدام شد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: در واقع این امر منجر به جلوگیری از هدر رفت منابع شده است و هیچ نقشی در رهاسازی مددجویان نداشته است.

وی توضیح داد: برخی از موسسه ها دلیل مراجعه نکردن مددجویان را رعایت پروتکل های بهداشتی بیان و اعلام کرده اند که تنها در روزها زوج فعالیت می کنند (دستورالعمل مراکز سرپایی)؛ این در حالی است که طبق دستورالعمل مراکز کاهش آسیب دارای واحد متادون، موظفند بیماران خود را در ۲ گروه زوج و فرد تقسیم و هر روز به مددجویان خدمات ارایه کنند.

وی با اشاره به تخلف برخی از مراکز گفت: سال گذشته برخی از موسسه ها با بزرگ نمایی و سیاه نمایی فعالیت های اداره کل بهزیستی این نوع برخورد را به رهاسازی معتادان متجاهر نسبت داده اند.

فتاپور ادامه داد: این در حالی است که مراکز یاد شده در عمل مدجویی نداشته اند که رهاسازی شده باشد و تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد از داروی متادون مرکز کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در این کاهش سهمیه تلاش شده است آمار واقعی بیماران مراکز در نظر گرفته شود تا آسیبی به مددجویان نرسد.

فتاپور تاکید کرد: مراکز کاهش آسیب ۹ فعالیت دارند که مددجویان می توانند از سایر خدمات استفاده کنند و موسسه ها نیز ضروری است به جای تکیه صرف بر متادون در مراکز کاهش آسیب، سایر خدمات خود را تقویت کنند.

وی بیان داشت: اعتبارات مراکز کاهش آسیب با توجه به تفاهم نامه های مشترک سازمان بهزیستی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر و بر اساس سرانه تعیین شده تامین می شود.

فتاپور گفت: تمام صاحبان امتیاز مراکز، آگاهی لازم نسبت به سقف اعتبارات دارند و این اداره کل نیز نسبت به پرداخت اعتبارات تخصیص یافته به مراکز برحسب عملکرد واقعی اقدام کرده است.

گفتنی است، ۳۰ مرکز کاهش آسیب در استان تهران فعال است که در این مراکز ۹ خدمت به مددجویان ارائه می شود.

کد خبر 35095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد