تعامل بهزیستی و دادگستری و رفع چالش های موجود

صبح امروز جلسه هم اندیشی به منظور تسهیل تعامل بهزیستی و دادگستری و رفع چالش های موجود در رابطه با ارجاع گروه هدف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش در این جلسه با اشاره به گستردگی کار بهزیستی عنوان کرد: ما در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری با دادگستری در ارتباط هستیم ولی بیشترین حوزه فعالیت ما در دادگاه، مربوط به دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و مرکز اورژانس اجتماعی و دفتر امور شبه خانواده و امور مربوط به فرزندخواندگی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت: با توجه به درخواست خانواده ها مبنی بر پیگیری درمان معتادینی که عدم تمایل به درمان دارند باید در این راستا با همکاری بهزیستی، دادگستری و نیروی انتظامی تدابیری اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اساسی در بحث فرزندخواندگی عنوان کرد: تقریباً همیشه تعدادی فرزند در شیرخوارگاه حضور دارند و با توجه به این که سیاست سازمان بهزیستی، تحویل فرزندان به خانواده هاست و قطعاً محیط خانواده از ماندن در مرکز برای فرزندان بهتر خواهد بود.

در پایان معاون دادستان؛ دکتر نعیمی نژاد با پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نخبگان دانشگاهی برای هر یک از موضوعات، عنوان کرد: شاید بتوانیم از این طریق از جدیدترین مباحث علمی روز در خصوص موضوعات مطرح شده بهره مند گردیم و به یک نتیجه ی طلایی برسیم.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور معاون دادستان، مدیرکل و معاونین اجتماعی و پیشگیری بهزیستی استان و تعدادی از کارشناسان بهزیستی و دادگستری در محل بهزیستی استان یزد برگزار گردید.

کد خبر 35085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد