راه اندازی  مراکز +زندگی اقدامی مهم در مسیر توسعه خدمات عدالت محور

سرپرست بهزیستی هرمزگان گفت : راه اندازی 46 مرکز خدمات بهزیستی  (+زندگی) در استان یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه خدمات عدالت محور است.

در تشریح اقدامات شاخص 1399 عنوان شد

راه اندازی  مراکز +زندگی اقدامی مهم در مسیر توسعه خدمات عدالت محور

سرپرست بهزیستی هرمزگان گفت : راه اندازی 46 مرکز خدمات بهزیستی  (+زندگی) در استان یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه خدمات عدالت محور است.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دکتر ابراهیم حسن نژاد با تشریح اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان هرمزگان در سال 1399 ، راه اندازی 46 مرکز خدمات بهزیستی  (+زندگی) در استان را یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه خدمات عدالت محور معرفی کرد و افزود : با راه اندازی این مراکز در استان در مجموع ۲۱ هزار و ۲۲۲ خانوار از جامعه هدف که فاصله زیادی تا مراکز دولتی ارائه خدمت داشتند، دیگر ناگزیر به تردد درون شهری و برون شهری نبوده و در کوتاه ترین زمان ممکن قادر هستند خدمات مورد نظر را دریافت نمایند . 
وی تصریح کرد : مراکز خدمات بهزیستی  (+ زندگی) ، مراکزی جهت ارائه خدمات اجتماعی به شیوه نوین
است که با سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بهزیستی ، توسط ۴۶ مجموعه غیردولتی و مردمی، ۲۲ خدمت سطح اول سازمان بهزیستی بصورت رایگان از پنجره واحد در اختیار جامعه هدف بهزیستی استان قرار می‏گیرد.
دکتر حسن نژاد ادامه داد : در سال گذشته نخستین مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد در استان با ظرفیت اسمی 150 نفر در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در شهر بندرعباس به بهره برداری رسید.
وی به رویکرد متفاوت برنامه‌های مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد برای بهبود افراد معتاد اشاره کرد و گفت: رویکرد این مرکز مبتنی بر رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است . در این مراکز افراد به مدت ۴ ماه بدون دریافت دارو و به روش پرهیز مدار سم زدایی می شوند و پس از پایان دوره سم‌زدایی و اقامت ، فرد بهبودیافته بر اساس مدل درمان سرپایی و خودیاری درطی مدت هشت ماه و با شرکت در جلسات سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده در جلسات درمانی و آموزشی مرکز شرکت می‌کند.
سرپرست بهزیستی هرمزگان توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت های بهزیستی عنوان کرد و افزود : در سال گذشته برای یک هزار و 311 نفر اشتغال ایجاد شده است .
وی تصریح کرد : پرداخت بیمه سهم کارفرما ، بیمه سهم خویش فرمایی ، پرداخت یارانه ارتقای کارایی فرد معلول و تسهیلات اشتغال زایی از مشوق های حمایتی سازمان بهزیستی در راستای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف تحت پوشش است.
دکتر حسن نژاد اقدامات حمایتی و آموزشی در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی ، انجام به موقع قرنطینه و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و پیشگیری از  ابتلاء جامعه هدف مراکز نگهداری شبانه روزی از دیگر فعالیت های بهزیستی هرمزگان در سال گذشنه عنوان کرد .
وی در ادامه به اجرای طرح تامین مسکن مددجویان و واگذاری مسکن ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول شهری و روستایی و  سایر معلولین و مددجویان اشاره داشت و اعلام کرد : تعداد 379 واحد مسکونی در سال 99 به مددجویان واگذار شده است.
دکتر ابراهیم حسن نژاد اضافه کرد : برنامه غربالگری بینایی در کودکان 3تا 6 ساله استان هرمزگان  در سال 1399در شرایط همه گیری کووید 19 بارعایت پروتکل بهداشتی  ، در سراسر استان با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر با 13 دستگاه غربالگری عیوب انکساری به صورت ثابت و سیار برگزارگردید . در این میان تعداد71 هزار و 996 کودک غربال گردیدند که از این تعداد 212 نفر آمبلیوپ بودند.  
همچنین برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر استان با هدف شناسایی نوزادان در معرض خطر ناشنوایی وکم شنوایی در 27 مرکز غربالگری صورت پذیرفت که تعداد19 هزار 232 کودک غربال شدند و77 کودک  شناسایی وبه مرحله مداخله جهت اقدامات درمانی مراجعه داشتند .
 سرپرست بهزیستی هرمزگان در پایان دیگر اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان را توزیع 155 عدد تبلت بین دانش آموزان تحت حمایت دفتر شبه خانواده  ، توزیع 2 هزار کوله پشتی و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند با اجرای طرح پازل همدلی ، ارائه خدمات تخصصی ، حمایتی و آموزشی به 248 کودک کار و خیابانی و خانواده های آنان ، ارائه14 هزار و 175 مورد خدمات مشاوره در مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی، پاسخگویی به 11 هزار و 625 مورد تماس های مرتبط با صدای مشاور 1480 ، خدمت رسانی به 10هزار و 622 مورد در مراکز درمان و کاهش آسیب اختلال مصرف مواد مخدر یا روانگردان ، ارائه خدمات حمایتی و مددکاری به 6 هزار و 147نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در برنامه اورژانس اجتماعی و پاسخگویی کارشناسان خط اورژانس اجتماعی (123) به 3 هزار و 740  نفر عنوان کرد .

کد خبر 35059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد