ستاد شفافیت اداره کل بهزیستی استان برگزارشد

ستاد شفافیت با حضور مدیر کل بهزیستی استان، معاونین حوزه های تخصصی و مسئولین دفاتر در سالن مدیریت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی در این ستاد گفت: افزایش اعتماد عمومی از طریق ارتقای فرهنگ سازمانی، شفافیت اداری و توسعه دولت الکترونیک یکی از مهمترین وظایف دستگاههاو ادارات دولتی می باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف اداره کل بهزیستی استان کاهش اسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد می باشد و فعالیت های گروه های مختلف در جهت آسیب رساندن به جامعه از قبیل ورود مواد مخدر و فروش آن و قرار گرفتن ایران در کریدور ترانزیتی مواد مخدر ارگانها و سازمان ها با هماهنگی و همکاری در جهت کاهش اسیب در جامعه بخصوص در جامعه هدف تاثیر بسزایی داشته باشند.

مهدی دیناری در خصوص شفافیت سازی گفت: وجود شفافیت در ابعاد مختلف به ویژه شفافیت در عملیات دولتی، ساده سازی قوانین و شفاف نمودن رویه ها ست.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: قوانین باید به نحوی تدوین شوند که از هر نوع پنهان کاری جلوگیری نموده و زمینه انجام فعالیت ها به شکل شفافیت را فراهم نمایند، آزادی در اطلاع رسانی که شهروندان از رویه های گوناگون مربوط به خدمات دولتی آگاه می شوند، تقویت نظارت اجتماعی و رسانه های آزاد و همچنین بالا بردن ظرفیت پاسخگویی دستگاه های دولتی عامل مهمی در جهت پیشگیری و مبارزه باز فساد به شمار می رود، آگاهی بخشی به مردم در مورد حقوق و تکالیف متقابل آنان و دولت، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی عمومی، تضمین آزادی در دریافت و انتشار اطلاعات مربوط به فساد است، ارتقای مشارکت عمومی در روند تصمیم‌گیری، تضمین دسترسی موثر عمومی به اطلاعات و افزیش آگاهی‌های عمومی درباره خطرات و عواقب فساد، فراهم آوردن زمینه فعالیت هرچه بیشتر نهادهای غیردولتی توسط دولت، شفافیت عملکرد مالی از طریق گزارش دهی دستگاههای دولتی، شفاف سازی وظایف، اختیارات و نحوه انجام امور واحدها و دستگاه های اجرایی، شفافیت زمانی وجود دارد که اطلاعات دقیق، به موقع و مفید در دسترس باشد.

وی در ادامه گفت : دسترسی شهروندان به اطلاعات، پایه های یک دولت مسئول و دموکراتیک را تقویت می کند حق دسترسی به اطلاعات، بیش از همه به معنای انتخاب آگاهانه است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت:در بحث مالی باید شفافیت و رسیدگی ها در حوزه استانی و شهرستانی با دقت نظر صورت گیرد  درارسال اسناد و  پروندها دقت بیشتری لحاظ گردد که همه احکام بصورت صحیح و درست انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شفافیت سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، ساده‌ترین، مبنایی‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد (هم در پیشگیری و هم کشف جرم)، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقاء شایسته سالاری، مشارکت فعال و مؤثر مردمی، کاهش هزینه و زمان، و در نتیجه افزایش کارآمدی و سرمایه‌ی اجتماعی است.

دیناری در پایان گفت:شفافیت در حوزه معاونت ها و موسسات خیریه تاثیر بسزایی در جذب مشارکت های مردمی و جذب کردن خیرین دارد که امیدواریم با نظارت بر فعالیت ها و شفاف سازی در بحث مالی بتوانیم با جذب خیرین در جهت ارائه خدمات بهتر از مشکلات جامعه هدف بکاهیم.

کد خبر 35041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد