در رسانه/ ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در آذربایجان شرقی وجود دارد

صحاف گفت: ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر توسط این مراکز درمان شدند و ۲ هزار و ۱۲۴ نفر نیز از ۱۵مرکز کاهش آسیب خدمات دریافت کردند.

«فرگل صحاف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ برنامه غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان و شیرخواران در تمامی بیمارستان های استان انجام می شود که تا کنون ۵۰ هزار و ۱۵۲ نوزاد شناسایی و ۱۸۹ کودک توانبخشی شده اند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی، گفت: در این راستا از ۶ هزار و ۳۶۳ مورد با اعتبار حدود سه میلیارد تومان حمایت شده که خدمت گیرندگان از خدمات مشاوره ای و ژنتیک در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ رشد ۶۳ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد، افزود: ۵۷ مرکز درمان و بازتوانی در استان وجود دارد که سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی با نصف ظرفیت فعالیت کردند و به ۱۷ هزار معتاد خدمات ارایه شد.
صحاف خاطرنشان کرد: ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر توسط این مراکز درمان شدند و ۲ هزار و ۱۲۴ نفر نیز از ۱۵مرکز کاهش آسیب خدمات دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز توانمندسازی معتادان گفت: ۴۷ نفر توسط این مرکز توانمندسازی شده و ۷۶ نفر نیز توسط مرکز جامع درمان و بازتوانی نیز بازتوان شدند.
صحاف با اشاره به ارایه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط بهزیستی گفت: ۲۰ مرکز دولتی و ۱۴۶ مرکز غیردولتی در این زمینه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۲ هزار نفر با خط ۱۴۰۰ تماس گرفته و مشاور تلفنی شدند، ۳۵ هزار و ۶۲۴ نفر مراجعه حضوری داشته اند و برای هشت هزار و ۱۹۶ نفر آموزش پیش از ازدواج ، برای ۱۰ هزار و ۶۵۱ نفر آموزش زوجین در پنج سال اول زندگی مشترک ، برای ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر آموزش مهارت های زندگی ارایه شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه توانمندسازی خانواده و زنان، خاطرنشان کرد: برای ۱۹ هزار و ۴۲۷ زن سرپرست خانواد مستمری پرداخت می شود و ۲ هزار و ۶۲۴ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

کد خبر 35026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد