در رسانه/ جذب بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی طی سال ۹۹

پیام آذری - تبریز- معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از جذب بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی طی سال ۹۹ توسط این اداره کل خبر داد.

جواد ایمان زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پویش ضیافت همدلی با محوریت مؤسسات خیریه تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت گفت: از توانایی‌ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تامین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت، در این پویش استفاده خواهیم کرد.


وی ادامه داد: دفتر مشارکت‌های مردمی، مسئولیت جذب و جلب مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارد که سعی داریم با روش‌های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه‌های نوین به جای روش‌های سنتی، برای رونق و احیا این بخش، قدم‌های مثبتی برداریم.


معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه گفت: سیاست اصلی بهزیستی، واگذاری امور مشارکت‌ها به خیرین و خود مردم است و بر همین مبنا برای فعالیت ۱۴۵ مؤسسه خیریه مجوز داده‌ایم تا به عنوان یاوران بهزیستی، بسیاری از خدمات را بر دوش بگیرند.


وی درباره شیوه کمک و فعالیت این مؤسسات خیریه به مددجویان بهزیستی گفت: مؤسسات غیر دولتی، بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته‌های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی سرپرست و بد سر پرست و آسیب‌های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده‌اند.


ایمان زاده افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی در بخش نقدی، غیر نقدی و خدماتی، هر چند کمک و حمایت دولتی هم صورت می‌گیرد اما با توجه به هزینه‌های بالا، به خصوص در مراکز مختلف نگهداری، شاید این کمک‌های دولتی ۲۰ درصد هزینه‌ها را پوشش دهد و ۸۰ درصد مابقی توسط همین خیرین و کمک‌های مردمی، تامین می‌شود.


معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه با اشاره به رقم کلی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیر نقدی جذب شده است که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ، قابل تحسین است.


وی افزود: همچنین در حوزه مسکن هم بهزیستی با کمک ویژه خیرین، حمایت‌ها و فعالیت‌های چشم گیری در زمینه مسکن معلولین و مددجویان انجام داده است که همین سیاست در سال جاری هم با جدیت دنبال خواهد شد.

کد خبر 34995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد