پیام سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت اول اردیبهشت، روز ملی گفتار درمانی

دکتر مسعود فیروزی، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی طی پیامی اول اردیبهشت ماه، روز ملی گفتاردرمانی را تبریک گفتند. در متن این پیام آمد است:

"در اهمیت سخن‌گفتن، همان بس که خداوند در قرآن کریم، پس از آفرینش انسان، آموختن زبان را قرار داده و مفسرین معتقدند کلام و زبان، اولین هدیه‌ی الهی به انسان است.

تردیدی نیست که همه‌ی افراد جامعه حق برخورداری از سلامت گفتار و زبان و توانایی برقراری ارتباط را دارند. این موهبتی الهی است که بنا به دلایلی، برخی انسان‌ها از آن محروم مانده و ناتوانی در گفتار و زبان را تجربه می‌کنند. امروز به اثبات رسیده که دستیابی به این موهبت الهی، جز با تکیه بر تخصص، مهارت‌ و دقت گفتاردرمان‌گران، شنوایی‌شناسان و سایر متخصصین حرف پزشکی و پیراپزشکی، امکان‌پذیر نیست.

بسیار خرسند و مفتخریم که اول اردیبهشت‌ماه، روز تولد استاد سخن و شاعر شیرین گفتارمان سعدی که به شهرت جهانی دست یافته را جمعی از خردمندان کشورمان، به عنوان روز گفتار درمانی پیشنهاد داده و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز آن را در تقویم ملی کشور عزیزمان به این عنوان ثبت کرده است.

این روز را به همه‌ی گفتاردرمانگران و بخصوص توانجویان بهزیستی و نیز مددکاران و سایر متخصصین رشته‌های مختلف که در مراکز توانبخشی بهزیستی، مشغول خدمت رسانی به معلولین زبان و گفتار هستند تبریک و تهنیت می‌گویم و برای تمام این عزیزان که برای برخوردار ساختن محرومین از نعمت زبان و گفتار از این موهبت الهی تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت و سربلندی دارم."

دکتر مسعود فیروزی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 34936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد