پاکدشت| غربالگری شنوایی بیش از دو هزار نوزاد

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: ۲ هزار و ۲۲ نوزاد در این شهرستان سال گذشته غربالگری شنوایی شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر اظهار داشت: بهزیستی شهرستان پاکدشت براساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام می دهد.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و مشاوره ژنتیک سه طرحی است که این اداره کل برای پیشگیری از معلولیت در شهرستان پاکدشت انجام می دهد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی را هم به همراه داشته است.  

برزگر گفت: یکی از این برنامه ها غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخواران است که از سال ۱۳۸۶ در شبکه بهداشت و مرکز جامع سلامت اشرفی اصفهانی و مرکز جامع سلامت امام خمینی شریف آباد  اجرا می شود.

برزگراضافه کرد: براساس این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ۴ ماهگی، توسط ادیولوژیست تحت نظارت بهزیستی مستقر در مراکز جامع سلامت غربال و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و در نهایت در مرحله مداخله در صورت نیاز به درمانهای داروئی به پزشکان متخصص و در صورت نیاز به تهیه سمعک و انجام کاشت حلزون به مرکز توانبخشی ارجاع می شوند.

رئیس بهزیستی پاکدشت اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات در حوزه شنوایی برطرف شده و به عنوان یکی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری از معلولیت به حساب می آید.

کد خبر 34879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد