پاکدشت| تشریح اقدامات شاخص بهزیستی در حوزه های تخصصی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت از ایجاد اشتغال برای ۳۸ نفر از مددجویان و تحویل ۵  واحد مسکونی در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در حوزه اشتغال برای  نفر از مددجویان تحت حمایت خودمان ایجاد اشتغال کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر، گزارشی از عملکرد این شهرستان در حوزه های تخصصی ارائه کرد و اظهار داشت: بهزیستی پاکدشت با دارا بودن شش هزار نفر مددجو به تفکیک چهار هزار و سیصد و ۷۰ پرونده توانبخشی، یکهزار و یکصد پرونده حوزه اجتماعی، یکهزار و ۸۹ پرونده C.B.R  و تحت نظارت داشتن یازده مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، چهار مرکز شبه خانواده،  ۱۲ مرکز توانبخشی و پنج مرکز مثبت زندگی در حال ارائه خدمت به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است.

وی افزود : در حوزه پیشگیری با تشکیل دوهزار و هشتصد و ۸۵ پرونده در مرکز بهبودی و  پرداخت ۳۸ مورد یارانه مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، سنجش بینایی هشت هزار و یکصد نفر کودک ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوائی دو هزار و ۲۲ نوزاد ارائه خدمات صورت گرفته است.  

برزگر افزود: همچنین در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نیز یکهزار و سیصد نفر از بیش از چهار هزار جلسه خدمات مشاوره دریافت کرده اند. باتوجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش ها به صورت مجازی، حدود یکهزار و هشتصد نفر در قالب دوره های آموزش آنلاین زندگی خانواده و یکهزار و دویست نفر نیز در دوره آموزش پیش از ازدواج از خدمات دفتر مشاوره حوزه پیشگیری بهره مند شده اند.

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت گفت : در حوزه توانبخشی یکهزار و هشتصد و ۶۸ مورد پرداخت کمک های مالی بمنظور مناسب سازی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمان و وسایل توانبخشی، هزینه های ایاب و ذهاب، بیمه خویش فرمایی  و کارفرمایی... و همچنین در حوزه اجتماعی۶۴۷ مورد پرداخت کمک های مالی در زمینه  پرداخت ودیعه مسکن، بیمه سرپرست خانوار، کمک هزینه تحصیلی و سرمایه کار و... و صورت گرفته است.

محمود برزگر از ایجاد اشتغال برای۳۸ نفر از مددجویان و تحویل ۵ واحد مسکونی در سال ۹۹ خبر داد و افزود: بیش از  ۹ هزار بسته معیشتی، پرداخت کمک های نقدی به حساب مددجویان از جمله اقدامات مثبت حوزه مشارکت های مردمی اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت بوده است.

وی در ادامه گفت: با شیوع  ویروس کرونا در سال گذشته و با توجه به محدودیت هایی که در پی داشت، بی شک گروه‌های هدف جامعه بهزیستی یکی از گروه های آسیب پذیر بودند که سازمان بهزیستی بیشترین توان خود را بر روی این موضوع گذاشت تا بتواند در شرایط سخت و بحرانی روزهای کرونایی که باعث رکود اقتصادی شده است، با پرداخت کمک های معیشتی و هزینه های درمان بیماران کرونایی حداقل ها را برای کمک به  خانواده های نیازمند فراهم آورد، از این منظر اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت نیز در زمینه کمک به بیماران کرونایی در سال داشته است.

برزگر در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همدلی همکاران خود در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: امیدوارم سال ۱۴۰۰ با موفقیت های روز افزون، تلاش برای حمایت بهتر از جامعه هدف سازمان بهزیستی و به ویژه سلامتی و رهایی از ویروس کرونا همراه باشد.

کد خبر 34878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد