شهرری| نظارت های بهزیستی بر مراکز اقامتی ترک اعتیاد را تشریح کرد

مدیر بهزیستی شهرستان ری برنامه های نظارت بر مراکز اقامتی ترک اعتیاد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمد رضایی اصل برای به قطعیت رساندن قوانین  مصوب شده در مورد مراکز اقامتی ترک اعتیاد و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: به اطلاع کلیه خانواده هایی که می‌خواهند فرزندان معتاد خود را در مراکز اقامتی پذیرش کنند می رساند که مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرری تابع قوانین و مقرراتی خاص هستند.

رضایی اصل در ادامه بیان داشت: پذیرش در این مراکز کاملاً تمایلی و داوطلبانه است و به هیچ عنوان بیمار اجباراً به مراکز آورده نخواهد شد و در هنگام ورود انجام تست رپید تست اعتیاد برای تعیین نوع ماده مصرفی اجباری است و مدت پذیرش، یک ماه در یک دوره ۳۰ روزه تعیین شده که تمدید دوره سخن با تایید شورای درمان مرکز با توجه به نوع ماده مصرفی و اعلام به بهزیستی و حداکثر سه ماه امکان پذیر است و نگهداری بیمار بیش از سه ماه به هر عنوان ممنوع است و بیمار باید ترخیص گردد.

این مسئول اظهار داشت: جابجایی بیماران یک مرکز به مرکزی دیگر به هر عنوان ممنوع است جز در موارد تعطیلی مرکز و با نظارت سازمان بهزیستی که امکان پذیر می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه پزشک در همه مراکز وجود دارد، گفت: پزشکان باید در طول دوره درمان حداقل پنج بار بیمار را ویزیت کند و راهنمایی درمانی را نیز انجام دهند.

رضایی اصل ادامه داد: در طول دوره درمان، روانشناس یا مددکار مرکز موظف به برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی با بیماران است و در طول دوره درمان مددیار اعتیاد مرکز نیز موظف به برگزاری جلسات گروهی برای کمک به بهبودی بیشتر بیمار می باشد.

 وی در مورد شهریه مصوب این مراکز افزود: باید نرخ مصوب مراکز در معرض دید مراجعین باشد و دریافت هرگونه هزینه خارج از تعرفه مصوب به هر عنوان ممنوع است و رسید وجه پرداختی به عنوان شهریه نگهداری را از مرکز تحویل بگیرد و نزد خود نگه دارد.

رضایی اصل تکریم ارباب رجوع و حفظ شان افراد و احترام جزو اساسی ترین و مهم ترین اصول کار مراکز  بر شمرد و اذعان داشت: تنها مددیار  مرکز اجازه برقراری ارتباط با خانواده بیمار را دارد که پیگیری پس از ترخیص توسط وی صورت خواهد گرفت و خود بیمار در هر زمان مجاز به برقراری تماس با خانواده است و مرکز موظف به تسهیل این امر می باشد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان افزود: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا قبل از پذیرش بیمار ارائه آزمایش p.c.r آزمایش کرونا ضروری بوده و پذیرش بیمار بدون آزمایش تخلف محسوب می گردد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد  را به سامانه دیده بان سازمان بهزیستی به شماره ۱۴۸۲ یا کتباً به معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان اعلام کنند.

کد خبر 34867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد