مدیرکل بهزیستی البرز میزبان جهان پهلوان دکتر رسول خادم بود

جلسه دکتر «اسدالله حیدری» مدیر کل بهزیستی استان البرز با جهان پهلوان رسول خادم قهرمان المپیک و جهان، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس اسبق فدراسیون کشتی صبح امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در دفتر مدیر کل بهزیستی برگزار و در خصوص همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز، در آغاز جلسه صبح امروز دکتر حیدری ضمن خوشامد گویی به جهان پهلون رسول خادم و همراهان وی، در خصوص مشکلات و چالشهای موجود در استان البرز گفت: امروز البرز با ۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت، حدود یک میلیون نفر حاشیه نشین دارد.

وی ابراز داشت: شهر کرج به علت واقع شدن ۴ زندان بزرگ در آن، در مهاجرت خانواده زندانیان قرار گرفته که از سایر استانها مهاجرت نموده اند و پایگاه آسیب در مناطق حاشیه ای شکل گرفته است.

وی افزود: استان تهران به دلیل عواملی همچون پایتخت بودن، وجود منابع مالی قوی، وجود سفارتخانه ها و موقعیت سیاسی، ضمن اجرای طرح های ضربتی آسیب زدایی میشود. در حالی که عدم هماهنگی در اجرای چنین طرحهایی موجب کوچ آسیب دیدگانی همچون زباله گردها، کودکان کار و خیابان و متکدیان به البرز گردیده است.

دکتر حیدری با اشاره به اینکه تناسب ناموزونی در توزیع اعتبارات استانهای کشور وجود دارد بیان داشت : در البرز نسبت به سایر استانها کارشناسی موفقی در ایجاد زیرساختهای آن صورت نگرفته است.

وی بیان داشت : استان البرز در مسیر ترانزیت ۱۶ استان کشور واقع شده است و موضوع مهاجرپذیری آن منجر شده این استان بارانداز آسیبهای اجتماعی گردد.

وی اضافه کرد : در چنین شرایطی اگر چاره اندیشی صورت نگیرد، در آینده ای نه چندان دور چالشهای فراوان دیگری هم به وجود خواهد آمد، به همین دلیل توجه ویژه مسئولین و همچنین خیرین بزرگوار را میطلبد که در راستای مسئولیت اجتماعی قدم بردارند و یاری گر محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی باشند.

در ادامه جلسه دکتر رسول خادم ضمن اعلام همکاری در تمامی زمینه ها و فعالیتهای سازمان بهزیستی گفت: باتوجه به تصور عموم مردم مبنی بر فرهنگ سنتی و تعصب خانوادگی، با وجود چنین شرایطی قاعدتا باید با کاهش آسیبهای اجتماعی ازجمله کودکان بی سرپرست مواجه باشیم اما متاسفانه در حال حاضر در برخی استانهای کشور به علت نرخ بالای حاشیه نشینی شاهد مشکلات عدیده و بی شماری هستیم.

وی ابراز داشت : در برخی از این مناطق محروم دیده شده خانواده ها به واسطه بسته حمایتی ای که مدرسه به دانش آموزانش میدهد کودش را به مدرسه میفرستد که در این مناطق اکثر کودکان فاقد حقوق اولیه شهروندی و همچنین اوراق شناسایی و شناسنامه هستند، سرپرست خانواده عمدتا مادر است، فقر بر شاکله خانواده حاکم است و این امر خود موجب شده فرزندان کودک کار شوند.

دکتر رسول خادم افزود : متاسفانه مشکل حاشیه نشینی در استان البرز نیز معضلات اجتماعی بسیاری ایجاد کرده که عمدتا بهزیستی با این مسائل مواجه است و امیدواریم با کمک و همکاری هم بتوانیم در کاهش آلام این مردم نقش داشته باشیم.

دکتر رسول خادم گفت: هدف اصلی بنده از همکاری با بهزیستی مشارکت و هدایت خیرین در راستای اهداف والای سازمان بهزیستی است، خواه این حمایت و همکاری در خصوص فرزندانی باشد که به علت عدم وجود سرپرست نزد اقوام و یا بهزیستی نگهداری میشوند و خواه در زمینه تامین لوازم آموزشی از قبیل تبلت و موبایل و حتی در تامین وسایل پزشکی آماده همکاری با بهزیستی البرز هستیم.

در انتهای جلسه مقرر گردید بهزیستی استان همکاری لازم جهت تاسیس و راه اندازی یک مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست بالای ۱۲ سال را داشته باشد و همچنین مقرر شد دکتر خادم با استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه مسکن معلولینی که تنها به علت عدم واریز بخشی از مبلغ هنوز صاحب خانه نشده اند همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 34865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد