مدیرکل بهزیستی استان با اعضای هیئت امنای هیئت انصارالامام استان البرز دیدار کرد

در این جلسه که به منظور همکاری های دوجانبه صورت گرفت مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاون پشتیبانی خود میهمان اعضای هیئت امنای هیئت انصار الامام استان البرز بود و پیش از جلسه باحضور بر سر مزار مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که مرقد ایشان در همین مجموعه واقع شده است به روح پاک این شهدای بزرگوار و مقام شامخ شان ادای احترام نموده و پس از آن راهی جلسه گردیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز،در این جلسه که به منظور همکاری های دوجانبه صورت گرفت مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاون پشتیبانی خود میهمان اعضای هیئت امنای هیئت انصار الامام استان البرز بود و پیش از جلسه باحضور بر سر مزارمطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که مرقد ایشان در همین مجموعه واقع شده است به روح پاک این شهدای بزرگوار و مقام شامخ شان ادای احترام نموده و پس از آن راهی جلسه گردیدند. 

در ابتدای جلسه ادیبی مدیرعامل هیئت انصار استان البرز ضمن خوشامدگویی به مدیرکل بهزیستی و همراهان گفت : مجموعه ی هیئت رزمندگان یک شبکه ی گسترده در سطح کشور دارد که بیش از ۴۰۰ هیئت در سراسر کشور مجموعه ای از شبکه رزمندگان را تشکیل میدهند که همه استان ها و شهرستان ها بعضاً شهرک های اقماری سطح استان هیئت رزمندگان دارند.

وی افزود : در سطح استان البرز ۱۵ هیئت رزمندگان داریم و در سطح شهر کرج نیز ۷ هیئت وجود دارد و هرکدام مستقل اما با داشتن یک شبکه و با ارتباط منطقی که برقرار هست مشغول به فعّالیت هستند.

وی بیان داشت : مجموعه ای که درحال حاضر در خدمت جنابعالی هستیم مجموعه ی هیئت انصار الامام هست که جزئی از هیئت های رزمندگان هست که از سال ۱۳۶۷ و بعد از دوران دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است.

ادیبی گفت : این هیئت ابتدا با برنامه های سیّار و بعد با چشم اندازی که پیش بینی شده بود فعالیت های خود را برای اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی و همچنین نیازهای مردم ادامه داد.

وی افزود : به همین دلایل مجموعه ی هیئت برنامه های بعدی خود بعد از پیداکردن ثبات در برنامه های گذشته با تحول در عرصه های عمرانی برای پاسخ به نیاز های جامعه از نیمه های دهه هفتاد با خرید زمین، طراحی و ساخت نزدیک به ۹ هزار متر مربع این فرآیند را تکمیل نمود.

وی گفت : اهداف هیئت فقط برگزاری مراسم نیست گرچه با برگزاری مراسمات ما بدنبال آشنایی آحاد مردم با دستگاه امام حسین (ع) هستیم و این هدف غائی ماست که مردم مؤمن بار بیایند و آرامش قلبی داشته باشند مؤمنانی که قوت قلب داشته باشند و ارتباطشان با انقلاب اسلامی و دین خدا قوی تر باشد.

وی بیان کرد : اعتقاد داریم بعضی از اسیب های های اجتماعی در استان ما زیاد است علی رغم اینکه البرز مردمان بسیار مؤمن و وفاداری دارد اما بدلایل زندان ها، مهاجرت ها و حاشیه نشینی های سنگینی که وجود دارد هنوز هم شاهد این آسیبها هستیم.

ادیبی افزود : این مجموعه ها با همکاری دستگاههایی مانند بهزیستی باید بتواند در کاهش آسیب های اجتماعی و روان کردن سطح زندگی اجتماعی مردم خصوصاً افکار و عقاید و سبک زندگی آنها اثر مثبتی بگذارد، به همین دلیل تلاش میکنیم مجموعه ی هیئت های رزمندگان توانایی های خودش را افزایش دهد تا بتواند به نیاز های امروزی جامعه پاسخ دهد.

این هیئت دارای کاربری های متنوعی از جمله فضای مذهبی و فضاهای آموزشی، کتابخانه، آمفی تئاتر، داروخانه و غیره می باشد و مسئله ای که در حال حاضر دنبال میکنیم ایجاد یک مرکز مشاوره می باشد و فضای فیزیکی آن نیز آماده شده است و در این زمینه به مجوز، مشورت و راهنمایی تخصصی شما نیاز داریم و امیدواریم با توجه به وضعیت استان و آسیب هایی که در حوزه های مختلف داریم بتوانیم این کار را به سرانجام خوبی برسانیم و مردم بتوانند از این امکان نیز استفاده کنند.

دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه حاضرین در جلسه گفت : از عالی ترین اهداف انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی بود و پس از آنکه انقلاب شکل گرفت و مسئولین می خواستند به آن آرمان ها و اهداف دست پیدا کنند ساختارهایی را در کشور تعریف کردند که در آن زمان با ادغام چندین دستگاه سازمان بهزیستی در جهت تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شد.

مدیرکل بهزیستی افزود : در جلسه ای که مسئولین خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند ایشان به صراحت اسم استان البرز را آورده و از وضعیت اجتماعی استان البرز ابراز نگرانی کرده و فرمودند باید چاره ای اندیشیده شود، بنابراین کاملاً موضوعات برای مسئولین رده اول کشور مشخص است که استان البرز استانی است که اگر مورد توجه خاص قرار نگیرد و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اجتماعی آن صورت نپذیرد قطعاً با چالش هایی مواجه خواهد بود.

وی اضافه کرد : این استان متأسفانه زیرساخت های بسیار ضعیفی دارد حوزه اجتماعی با این گستردگی به اندازه یکی از شهرستان های استان توسعه یافته هم اعتبارات ندارد و بدلیل اینکه جدیدترین استان کشور است و زیرساخت هایش خوب دیده نشد و تبدیل به استان شد توان مقابله با این حجم عظیم از آسیب ها را ندارد.

دکتر حیدری به تشریح فعالیت های بهزیستی پرداخت و افزود : بهزیستی فعالیت های خود را در قالب معاونت های تخصصی اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی پیش میبرد که در حوزه اجتماعی بحث زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، اورژانس اجتماعی و خط تلفنی ۱۲۳ و مهادی کودک را مدیریت میکنیم و درحوزه معاونت پیشگیری نیز بحث پیشگیری از معلولیت ها و پیشگیری از آسیبها مانند طلاق و اعتیاد و سایر آسیبهای اجتماعی اعم از سنتی و مدرن را داریم.

دکتر حیدری افزود در حوزه توانبخشی نیز بحث افراد دارای معلولیت را داریم و بیش از ۵۰ هزار معلول تحت پوشش داریم که خدمات آموزشی، بهداشتی، پرداخت مستمری ماهیانه، حمایت از دانشجویان و غیره را داریم.

وی پس از آن بیان داشت : در بحث زنان سرپرست خانوار ۱۲ درصد از جامعه ما را زنان خود سرپرست تشکیل داده است که به عبارتی ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم که این خود یک هشدار برای جامعه است و باید چاره اندیشی شود.

وی افزود : از این تعداد تقریبا ۴ هزار نفر تحت پوشش و حمایت بهزیستی هستند و حدود ۱۶ هزار نفر هم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بقیه افراد تکلیفشان روشن نیست زیرا ما اطلاع نداریم بقیه زنان در چه موقعیتی هستند، وضعیت اقتصادیشان به چه شکلی است و خانواده ی خود را چطور مدیریت می کنند که این خود میتواند تبدیل به آسیب بسیار بزرگ و جدی گردد.

دکتر حیدری تصریح کرد : استان البرز بسیار استراتژیک است زیرا که در همسایگی تهران است و بجای اینکه از مزیّت های پایتخت بهره مند شود متاسفانه سرریز آسیب های تهران را در آن شاهد هستیم.

وی افزود : بهزیستی در تمامی مناطق آسیب خیز  مراکز کاهش آسیب دارد و به عینه شاهدیم که با یک بحران جدی روبرو هستیم اگر مسئولین به فکر چاره اندیشی نباشند تمامی مهاجرینی که عضوی از آنها و یا سرپرست خانواده آنها در زندان است با مهاجرت در کنار زندان ها و در بدترین نقاط شهر یک کلونی آسیب و خیلی مسائل دیگر را بوجود می آوردند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه با اجرای طرح های ضربتی در تهران کودکان کار،
زباله گرد ها، متکدیان و معتادین متجاهر به استان البرز می آیند افزود : در حال حاضر شهر کرج یک میلیون و هشتصد هزارنفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن حاشیه نشین است که این مسئله آسیب های خاص خودش را دارد که باید به آن پرداخته شود.

دکتر حیدری در پایان گفت : در ارتباط با مراکز مشاوره امروزه بیش از هفتاد مرکز مشاوره در سطح استان البرز داریم و تقریبا پاسخگوی نیاز های شهر هست ولی اگر هیئت انصارالامام میخواهد یک مرکز مشاوره در تراز خودش تاسیس کند با کمال میل آماده هرگونه همکاری در این زمینه خواهیم بود زیرا اعضای هیئت امنای انصارالامام همگی از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، شما عزیزان سرمایه انسانی کشور از نسل طلایی انقلاب هستید، شما مردان عرصه های ایثارید و مطمئنا دلسوز تر از شما وجود ندارد و جدی ترین و مصمم ترین افراد دغدغه مند مسائل اجتماع هستید و این برای ما بسیار ارزشمند است.

پس از پایان این جلسه مدیرکل بهزیستی استان به همراه اعضای هیئت امنای انصارالامام از ساختمان این مرکز بازدید به عمل آورد و از نزدیک با فعالیت ها و بخش های مختلف آن آشنا گردید.

کد خبر 34802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد