آغاز پویش ضیافت همدلی بهزیستی در زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان  با اعلام آغاز پویش ضیافت همدلی در زنجان  گفت : در سال گذشته 15 میلیارد تومان جهت کمک هزینه معیشتی، اقلام و بسته‌های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی ، تامین اقلام جهیزیه و ازدواج و.... جمع آوری و در بین جامعه هدف پرداخت گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه  اظهار کرد : در حال حاضر نزدیک به 400 موسسه تحت نظارت بهزیستی فعالیت می نمایند و امسال به علت شیوع بیماری کرونا ، 90 درصد جذب مشارکت های مردمی در ماه مبارک رمضان به موسسات واگذار شده است .

وی با بیان اینکه در ماه رمضان گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان توسط خیرین نیکوکار جمع آوری گردیده است ، افزود : جذب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقاء سطح زندگی مددجویان با بهره مندی از ظرفیت های مشارکتی موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی از اهداف این پویش است .

محمدی به اشتغال مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و افزود :توانمند سازی و اشتغال مددجویان و بهره مندی از همه ظرفیت ها  از سیاست راهبردی بهزیستی است  و در این راستا در سال گذشته نزدیک به 4 میلیارد تومان جهت تثبیت اشتغال های ایجاد شده از طریق سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی برای 662 نفر پرداخت شده است .

وی به کمک هزینه عدم کارآیی افراد دارای معلولیت شاغل در بخش غیر دولتی اشاره کرد و افزود : در سال گذشته بیش از 3 میلیارد ریال جهت توانمند سازی و اشتغال جامعه هدف پرداخت شده است . و مشوق های حمایتی از کارفرمایان در خصوص به کار گیری مددجویان بهزیستی به منظور تسهیلگری و تثبیت اشتغال مددجوی تحت پوشش این سازمان حداکثر به میزان 23 درصد حداقل مزد تعیین شده کارگر مشمول قانون کار در آن سال و به مدت پنج سال ، پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه استان زنجان از استان های پیشرو در واگذاری مسکن به مددجویان است ، یادآور شد : از آغاز نهضت مسکن  نزدیک به 3 هزار مسکن به جامعه هدف واگذار شده است و در سال گذشته 108 خانوار شهری علاوه بر دریافت 140 میلیون تومان کمک بلاعوض ازمعافیت های انشعاباتی نیز برخوردار شده اند .

مدیر کل بهزیستی در ارتباط با پیشگیری از کرونا در مراکز تحت نظارت گفت : بهزیستی استان ، از کل تعداد 33 مرکز شبانه روزی شامل مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست ، شیرخوارگاه ، مراکز سرپناه شبانه روز و ترک اعتیاد ، مراکز نگهداری معلولین ، سالمندان و بیماران روانی مزمن بیش 1 هزار و 100 نفر مقیم مراکز شبانه روزی هستند و نظارت و کنترل دقیق با رعایت پروتکل های بهداشتی با حساسیت ویژه انجام می گیرید و خوشبختانه بهزیستی عملکرد خوبی داشته و مورد تقدیر معاون وزیر و رئیس سازمان قرار گرفت .

وی افزود : مساعدت نقدی در 4 مرحله به مراکز شبانه روزی تحت نظارت از طرف بهزیستی جهت تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده انجام گردیده که در مجموع مبلغ یک میلیارد و نود میلیون تومان بوده است .

محمدی خاطر نشان کرد : علاوه بر تزریق واکسن آنفولانزا به به مراکز شبانه روزی سالمندان ، بیماران روانی ، معلولین ذهنی و کودکان بی سرپرست ، واکسن کرونا نیز در دو مرحله به سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی در اسفند ماه 99 و فروردین 1400 تزریق شد .

کد خبر 34792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد