پیگیری درمان چهار هزار ۶۲۶ فرد دارای اختلال سوء مصرف مواد در سال ۹۹

مدیر کل بهزیستی استان از پذیرش و پیگیری درمان چهار هزار ۶۲۶ فرد دارای اختلال مصرف مواد در ۲۶ مرکز تحت نظارت بهزیستی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری با اعلام این خبر افزود: از این تعداد هشتاد دو نفر زن و مابقی مرد بوده اند. همچنین هشت مرکز درمان سرپایی، ۱۸ مرکز اقامتی و یک مرکز جامع اقدامات درمانی، پیگیری‌های مددکاری در ارتباط با خانواده و اشتغال، مشاوره‌های روان‌شناختی و آموزش مهارت‌های زندگی را برعهده دارند.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر همزمان با سراسر کشور، در چهارمحال و بختیاری به عنوان شاخص ترین فعالیت حوزه درمان در سال ۹۹ خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف رفع مشکلات خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی،  اجتماعی و توانمندسازی شغلی و جلوگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه اعتیاد فعال شده است و افراد پس از پذیرش به مدت یک سال نگهداری و مورد مشاوره، روان شناسی و حرفه آموزی قرار می گیرند و از مدت راه اندازی تا کنون درمان ۴۰ فرد دارای اختلال سوء مصرف در حال پیگیری است.

عسگری افزود: با اجرای طرح شناسایی و جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سه فاز شناسایی و جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری، ۳۰۰ معتاد متجاهر در سال گذشته در مراکز بهزیستی پذیرش و نگهداری شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به توزیع ۲۰۰۰ بسته مواد غذایی و اقلام بهداشتی در بین گروههای پرخطر و توزیع هشتاد بسته مواد غذایی در بین مصرف کنندگان تزریقی و ایدزی در سال گذشته، آموزش مجازی پروتکل های بهداشتی برای کلیه مراکز درمان اعتیاد، نظارت بر فعالیت آنها در ایام کرونایی را از جمله اقدامات بهزیستی در سال گذشته در حوزه درمان اعتیاد اعلام کرد.

کد خبر 34753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد