در رسانه/ ۷۵ هزار مستمری بگیر در استان وجود دارد

صحاف با اشاره به اینکه ۷۵ هزار مستمری بگیر و دریافت کننده کمک هزینه معیشت در استان وجود دارد، گفت: مشارکت های مردمی و خیران در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

«فرگل صحاف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به اینکه ۷۵ هزار مستمری بگیر و دریافت کننده کمک هزینه معیشت در استان وجود دارد، اظهار داشت: مشارکت های مردمی نقدی، غیر نقدی و خدماتی خیران در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به کمک پنج هزار و ۵۴۵ خیر به بهزیستی استان خاطرنشان کرد: توانسته ایم با همراهی خیران برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان استان خدمات کمکی مختلف ارایه دهیم.
وی افزود: در راستای توسعه مراکز غیردولتی در سال گذشته ۱۶۶ مراکز مثبت زندگی در سطح استان افتتاح شد که ۲۲ وظیفه در سطح یک برای گروههای هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند.
صحاف با اشاره به این‌که اداره کل در سال گذشته ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت کرد که میزان جذب اعتبارات نسبت به سال پیش از آن ۷۶ درصد افزایش داشته است، افزود: با پرداخت این تسهیلات سه هزار و ۴۰۰ نفر بازتوان شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۷ نفر به واسطه اجرای طرح های شهری و یک هزار و ۲۳۳ نفر نیز با اجرای طرح های روستایی بازتوان شده اند.
وی ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ۶۱۰ نفر جهت ایجاد و یا توسعه مشاغل روستایی و ۱۲ میلیارد تومان به بنگاه های آسیب دیده از کرونا پرداخت شد که موجب تثبیت شغلی ۹۱۰ نفر شد.
صحاف گفت: برای ۲۲۰ مددجو اعتباری نزدیک به هفت میلیارد تومان حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است، ضمن این‌که از لحاظ تعداد مراکز مثبت زندگی آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشوری و از نظر تعداد بازدیدهای حضوری نیز رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۸۵ مرکز روزانه توانبخشی در استان برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمات ارایه می دهد که از این تعداد ۲۳ مرکز ذهنی، ۱۲ مرکز جسمی و حرکتی، ۹ مرکز روزانه سالمندان، ۱۲ مرکز حرفه آموزی، ۱۰ کارگاه تولیدی و حمایتی، ۶ مرکز شنوایی، یک مرکز روزانه روانی، یک مرکز چند معلولیتی ، یک مرکز ضایع نخایی، پنج مرکز اوتیسم، یک مرکز بینایی و سه مرکز پشتیبانی شغلی است.

کد خبر 34735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد