آرادان | اقدامات شاخص اداره بهزیستی شهرستان در سال ۱۳۹۹

افخمی گفت : کمک به معلولین و مددجویان و خدمات به آنها سرلوحه کاری در بهزیستی استان است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سید علی افخمی مصطفوی مدیر اداره بهزیستی شهرستان آرادان گزارشی از عملکرد بهزیستی شهرستان در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد.

 مصطفوی در ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته در بحث اشتغال ۳۳ نفر از توانخواهان به منظور دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی که از این تعداد ۲۷ نفر موفق به دریافت وام شده‌اند.

وی در ادامه گفت در حوزه توانبخشی شهرستان ۴۵۰ پرونده و در حوزه اجتماعی ۷۰ پرونده مددجویی تحت حمایت بهزیستی شهرستان می باشند و همچنین یک مرکز مثبت زندگی و یک مرکز ترک اعتیاد میان مدت تحت نظارت شهرستان بوده و به کلیه آحاد جامعه و جامعه هدف ارائه خدمت می‌نمایند.

ایشان تعداد مستمری‌بگیران در حوزه توانبخشی را۱۹۰ نفر و در حوزه اجتماعی۶۵ نفر بیان و افزودند: دیگر خدمات ارائه شده به آحاد جامعه و جامعه هدف توسط بهزیستی شهرستان را می‌توان به ارائه خدمات مشاوره‌ای به تعداد ۳۰ نفر، تخصیص سبد کالا به تعداد۱۰۰ نفر ، اجرای طرح تنبلی چشم به تعداد ۴۰۰ کودک، تحویل وسایل کمک توانبخشی به ۳۵۰ نفر، ارائه خدمات توان پزشکی شامل گفتار درمانی ۸ نفر کاردرمانی به ۱۵ نفر ،خدمات مناسب سازی محیط زندگی و خودرو معلولین ۳۰ نفر، تحویل وسایل کمک توانبخشی و اندام مصنوعی (ارتز و پروتز)به ۲۰ نفر ، ارائه یاری برگ به تعداد ۱۸ مورد اشاره کرد.

 وی همچنین در زمینه تحصیلی مددجوی گفت به تعداد ۱۰ عدد کمک هزینه جهت خرید تبلت و گوشی هوشمند در سال گذشته به مددجویان واگذار شده و همچنین در ایام کرونا تعداد ۲۰۰ بسته بهداشتی در بین توانخواهان توزیع شده است.

 هدف کلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و بازتوانی گروه هدف و بازگرداندن آنها به جامعه است جز بالاترین اهداف مجموعه بهزیستی می باشند که در این راستا با ایجاد اشتغال و فراهم نمودن و تسهیل زمینه های کسب درآمد و رفع موانع و حمایت از مددجویان بهزیستی توانسته آن را به مرحله اجرا در آورده و موفقیت‌های چشمگیری کسب نماید.

ایشان کمک به معلولین و مددجویان و خدمات به آنها را سرلوحه کاری در بهزیستی استان دانسته و تمام تلاش همکاران پرتلاش ایشان را ستوده و گفتند همکاران زحمتکش و پرتلاش بهزیستی شهرستان در مجموع هدفشان فراهم نمودن آسایش و آرامش افراد تحت پوشش حذف موانع تسهیل راه های موفقیت برای آنان است که در این امر مهم چگونه سعی و کوششی دریغ ندارند.

کد خبر 34711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد