سرخس | بهره مندی بهزیستی سرخس از خدمات محکومین در احکام جایگزین حبس

رئیس بهزیستی سرخس و کارشناسان اورژانس اجتماعی شهرستان در نشستی با دادستان، زمینه‌های همکاری دو نهاد را بررسی و بر تعامل نزدیک‌تر تأکید کردند.

در این نشست، رئیس بهزیستی از همکاری‌های دادستان در زمینه‌ی صدور مجوزهای مراکز تحت نظارت بهزیستی و نیز در بخش جرایم مرتبط با اورژانس اجتماعی، قدردانی کرد.

حسن سلیمی ضمن تبریک وتهنیت ماه رمضان، انگیزه حضور خود و همکارانش در دفتر دادستان را قدردانی حضوری از همکاری دستگاه قضایی در رفع مشکلات مددجویان و ارباب رجوع بهزیستی ذکر کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌مندی بهزیستی از احکام جایگزین حبس در مجرمین عادی که جرم سبک دارند و قادرند در جامعه خدماتی را انجام دهند گردید.

وی افزود: از آنجا که برخی احکام قضایی جنبه تنبه و ارشاد دارد با صلاحدید دستگاه قضایی می‌توان از مجازات‌های جایگزین حبس برای خدمت به مددجویان بهزیستی بهره برد.

در این نشست دادستان سرخس نیز گفت: در بخشی از جرایم می‌توان این جایگزینی مجازات را انجام داد که مقدمات اجرایی و اداری دارد.

حیدر جهانی افزود: زمینه‌های این امر در دستگاه قضایی فراهم است و با مکاتبه‌ی متقابل دو دستگاه، امکان اجرایی نیز پیدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: بی‌تردید برخی از خدمات جایگزین حبس برای محکومین سبک، می‌تواند جنبه‌ی خدمات نیکوکارانه برای مددجویان را هم داشته باشد که باید توسط بهزیستی، راهکارهای لازم تدوین و ارائه شود.

دادستان سرخس تأکید کرد: ما این مورد را پیگیری و در اسرع وقت به دادگاه‌ها و قضات محترم موضوع را منتقل می‌کنیم تا مورد اهتمام عزیزان قرار گیرد.

جهانی، وظایف بهزیستی و اورژانس اجتماعی را سنگین توصیف کرد و آن را نهادی خدمتکار دانست.

وی گفت: کمال همکاری و حمایت خود را از اورژانس اجتماعی خواهیم داشت.

وی همچنین با توجه به حلول ماه مبارک، در خصوص کمک به معیشت جامعه هدف بهزیستی از سوی دستگاه قضایی و نیز از طریق تعاملات با سایر دستگاه‌ها قول مساعد داد.

کد خبر 34688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد