۱۷ گروه همیار سلامت روان اجتماعی در قزوین فعالیت می‌کنند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۷ گروه همیار سلامت روان اجتماعی با هدف ارتقای سلامت روانی در اجتماعات محلی قزوین فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی اظهار داشت: دفتر پیشگیری از آسیب ­های اجتماعی برای تشکیل گروه‌های همیاران سلامت روان اجتماعی به منظور بسط و توسعه نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکت های گروهی و رویکرد خیرخواهانه اجتماعی، کمک به توسعه محلی و تقویت نقش فعال مردم و حضور آنها در تصمیم سازی ها و تعیین اولویت های زندگی اقدام کرده است.
وی افزود: این گروه ها با هدف ارتقای سلامت روان و سرمایه اجتماعی اجتماعات محلی، تقویت رویکردهای تصمیم گیری و حل مساله گروهی در قبال مسائل اولویت بندی شده از طرف مردم تشکیل شده اند.
این مسوول با بیان اینکه این گروه های همیار در ۱۵ پایگاه سلامت روان اجتماعی فعالیت می کنند، گفت: گروه های همیار با هدف آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشارکت­ جویی برای شناسایی مسایل و آسیب های محله، توانمندسازی اهالی محلات و تسهیل فرآیندهای مشارکتی محلی از قبیل عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اقدام می کنند.
غلامرضایی اضافه کرد: معاونت پیشگیری در دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی خود، فعالیت ها و برنامه های دیگری از جمله رصد آسیب های اجتماعی، مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران و طرح همیار مادر و کودک را هم پیگیری می کند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: آسیب های اجتماعی امروز تبدیل به یکی از مهمترین چالش ها و مسایل در بین خانواده ها شده اند که امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این طرح، این مشکلات را کاهش دهیم.

کد خبر 34686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد