در رسانه │ ایرنا│ تمامی خدمات بهزیستی به مراکز مثبت‌زندگی منتقل شد

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به قرارگیری مازندران در وضعیت خطرناک کرونایی ، گفت : خوشبختانه با حمایت بموقع دولت ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان به طور کامل فعال شدند و تمامی خدمات بهزیستی از سوی این مراکز ارائه می‌شود.

فرزاد گوهردهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تعطیلی تمامی مراکز مددکاری روزانه بهزیستی استان خبر داد و افزود : هرگونه خدمات حضوری به استثنای موارد اورژانسی و اضطراری تا تغییر رنگن بندی کرونایی استان ممنوع است.

وی ادامه داد : تمامی مراکز مثبت زندگی مازندران فعال است و باید مددکاران این مرکز نسبت به پرونده مددجویانی که به آنها تحویل شده است اشراف کامل داشته باشند و با مددجویان خود ارتباط بگیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ارائه تمامی خدمات مشاوره ای ، کمک های معیشتی و همچنین دریافت مستمری را از طریق مراکز مثبت زندگی امکان پذیر دانست و توصیه کرد : مددجویان و جامعه هدف بهزیستی سعی کنند تا حد امکان خدماتشان را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی به صورت گسترده و محله محور در سراسر استان فعال هستند ،افزود : این مزیت بزرگی است که در صورت نیاز به ارائه خدمات حضوری ، مسافت میان محل زندگی مددجو و مددکار بسیار کوتاه است.

گوهردهی گفت : در شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا بهترین فرصت برای ارزیابی مراکز مثبت زندگی است که پیش بینی می کنیم به خوبی می تواند خدمات بهتری از ادارات بهزیستی به مددجویان ارائه دهد.

به هیچ وجه معلولان از خانه خارج نشوند

مدیرکل بهزیستی مازندران نسبت به خروج معلولان از قرنطینه خانگی هشدار داد و تاکید کرد : هرگونه حضور معلولان در فضای عمومی یا تجمعی به مثابه قرار دادن این افراد حساس در معرض بیماری کووید۱۹ است . 

گوهردهی از والدین خواست تا به هیچ وجه معلولان و بیماران خود را از قرنطینه خانگی خارج نکنند زیرا این افراد از وضعیت جسمی حساسی برخودار بوده و نباید در معرض کوک ترین خطری قرار بگیرند. 

وی به والدین و اطرافیان افراد معلول و دارای بیماری های خاص توصیه کرد که به واسطه ارتباط با این افراد ، خوشان هم در فضاهای تجمعی حاضر نشده و یا حداکثر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین هرگونه پذیرش جدید برای مراکز نگهداری جامعه هدف بهزیستی را ممنوع دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر طبق آخرین ارزیابی ها هیچکدام از مراکز نگهداری جامعه هدف بهزیستی استان به ویروس کرونا آلوده نشده است و تمامی مراکز پاک می باشند. 

وی ادامه داد: طبق پروتکل های بهداشتی بهزیستی تمامی مرخصی ها و همچنین پذیرش جدید در مراکز نگهداری جامعه هدف ممنوع است و باید تمامی مجموعه های خصوصی و دولتی این مسئله را رعایت کنند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران این محدودیت ها را شامل کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری شبه خانواده و مراکز توانبخشی دانست و افزود: تمامی این مراکز به صورت روزانه توسط بازرسان بهزیستی مورد سنجش قرار می گیرند. 

به گفته گوهردهی در حال حاضر ۱۰۲ مرکز نگهداری جامعه هدف بهزیستی در استان فعال است که با وجود ظرفیت چهار هزار و ۳۰۰ تختی ، اما با نضف ظرفیت فعال هستند. 

بهزیستی مازندران بیش از ۶۶۴ هزار مددجو دارد که از این تعداد بیش از ۶۰ هزار نفر معلول می باشند که دارای معلولیت جسمی ، حرکتی و ذهنی هستند. 

ویروس کرونا این روزها مازندران را در مسیر موج چهارم پیش می برد و تاکنون شمار بیماران مبتلا و تعداد مبتلایان بستری را حتی از موج قبلی نیز فراتر برده است. 

هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ بیمار کووید۱۹ در مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل به عنوان ۲ نهاد درمانی استان بستری هستند که حال عمومی ۲۵ نفر از آنها وخیم می باشد و در بخش مراقبت ویژه نگهداری می شوند.

کد خبر 34675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد