بهره مندی یک هزار ۴۵۰ بیمار اعصاب و روان استان از خدمات بهزیستی

یک هزار و ۴۵۰ بیمار اعصاب و روان با درصد بیماری خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید در استان از خدمات حمایتی بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان نرگس عسگری در تشریح اقدامات سال ۹۹ بهزیستی در حوزه توانبخشی گفت: این تعداد بیمار در قالب چهار مرکز شبانه‌روزی، سه خانه نیمه راهی، هشت مرکز روزانه و ۹ تیم سیار خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: به ۳۳۰ بیمار اعصاب و روان در قالب سه مرکز ویژه آقایان و یک مرکز ویژه زنان خدمات شبانه روزی ارائه می شود و مابقی بیماران از خدمات مراکز روزانه و تیم سیار بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه، رویکرد سازمان بهزیستی کشور، خانواه محوری است و تمایل به پذیرش بیماران و معلولان جدید در مراکز شبانه روزی وجود ندارد، گفت: نگهداری این افراد در کنار خانواده و دریافت خدمات خانواده محور در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار دارد.

عسگری خاطر نشان کرد: سال گذشته برای سه هزار ۴۰۰ بیمار اعصاب و روان کمیسیون پزشکی ثبت شده است تا بتوانند از خدمات پزشکی، روان پزشکی، روان‌شناسی و مددکاری، فیزیوتراپی و دارو استفاده کنند.

به گفته وی،  تیم سیار یک یا ۲ نوبت در ماه به همراه پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و مدکار به خانه بیماران مراجعه می کنند و خدمات آزمایشی،  ویزیت و دارو را رایگان ارائه می‌دهند.

کد خبر 34655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد