مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در خانه‌های سالمندان و مراکز زیر پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در خانه‌های سالمندان و مراکز زیر پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز شنبه اظهار کرد: خوشبختانه با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مشخص شده از سوی بهزیستی کشور برای خانه‌های سالمندان و مراکز زیر پوشش تاکنون هیچ مورد حادی مربوط به بیماری کرونا از این خانه‌ها گزارش نشده است.

وی با اشاره به آزمایش کرونا از افراد مسئول در خانه‌های سالمندان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی افزود: ممنوع بودن ورود افراد غیرمسئول از مهمترین محورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای خانه سالمندان به منظور محافظت افراد زیر پوشش از شیوع ویروس کرونا بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری به مراکز زیر پوشش ارائه شده و ضوابط رعایت آن نیز برای مسئولان مشخص شده است تا شاهد کاهش بیماری در این مراکز باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه سویه جدید این بیماری سالمندان و افراد مسن را بیش از پیش در معرض آسیب قرار می‌دهد و از این سو اقدام‌های پیشگیرانه زیادی برای حفاظت از جامعه هدف اجرا شده است.

ستاری تاکید کرد: تلاش‌های لازم برای حفاظت از سالمندان صورت گرفته و همچنان با واکسیناسیون مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید- ۱۹ همچنان ادامه خواهد داشت.

مرحله اول واکسیناسیون کرونای گروه‌های هدف در استان اردبیل اوایل فروردین‌ امسال با تزریق واکسن به ۱۴۰ نفر شامل ۱۱۸ نفر سالمند در کنار پرسنل، مراقبان و مددکاران زیر پوشش بهزیستی این استان انجام شده بود.

در حال حاضر نزدیک به ۵۸ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند و چهار مرکز شبانه‌روزی سالمندان در این استان فعالیت دارد.

کد خبر 34646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد