در رسانه/ بهزیستی آذربایجان شرقی ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

فرگل صحاف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پرداخت این تسهیلات سه هزار و ۴۰۰ نفر بازتوان شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۷ نفر به واسطه اجرای طرح های شهری و یک هزار و ۲۳۳ نفر نیز با اجرای طرح های روستایی بازتوان شده اند. وی ادامه […]

فرگل صحاف روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پرداخت این تسهیلات سه هزار و ۴۰۰ نفر بازتوان شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۷ نفر به واسطه اجرای طرح های شهری و یک هزار  و ۲۳۳ نفر نیز با اجرای طرح های روستایی بازتوان شده اند.

وی ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ۶۱۰ نفر جهت ایجاد و یا توسعه مشاغل روستایی و ۱۲ میلیارد تومان به بنگاه های آسیب دیده از کرونا پرداخت شد که موجب تثبیت شغلی ۹۱۰ نفر شد.

صحاف گفت: برای ۲۲۰ مددجو اعتباری نزدیک به هفت میلیارد تومان حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار مستمری بگیر و دریافت کننده کمک هزینه معیشت در استان وجود دارد، اظهار کرد: مشارکت های مردمی نقدی، غیر نقدی و خدماتی خیران در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود .

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به کمک پنج هزار و ۵۴۵ خیر به این اداره کل، گفت: توانسته ایم با همراهی خیران برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان استان خدمات کمکی مختلف ارایه دهیم.

وی افزود: در راستای توسعه مراکز غیردولتی در سال گذشته ۱۶۶ مراکز مثبت زندگی در سطح استان افتتاح شد که ۲۲ وظیفه در سطح یک برای گروههای هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند.

صحاف ادامه داد: از لحاظ تعداد مراکز مثبت زندگی آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشوری و از نظر تعداد بازدیدهای حضوری نیز رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده در حوزه توانبخشی نیز اظهار کرد: ۸۵ مرکز روزانه توانبخشی در استان برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمات ارایه می دهد که از این تعداد ۲۳ مرکز ذهنی، ۱۲ مرکز جسمی و حرکتی، ۹ مرکز روزانه سالمندان، ۱۲ مرکز حرفه آموزی، ۱۰ کارگاه تولیدی و حمایتی، ۶ مرکز شنوایی، یک مرکز روزانه روانی، یک مرکز چند معلولیتی ، یک مرکز ضایع نخایی، پنج  مرکز اوتیسم، یک مرکز بینایی و سه مرکز پشتیبانی شغلی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجا شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه تامین وسایل کمک توانبخشی ، گفت: ۲۸ هزار و ۵۶۸ قلم وسایل توان بخشی با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال گذشته تهیه کردیم.

وی افزود: برای تامین ارتز و پروتز مددجویان نیز ۹۶۰ میلیون تومان برای ۶۲۰ توان خواه و همچنین ۲۳۴ میلیون تومان نیز برای ۷۸ توان خواه جهت کاشت حلزون هزینه شده است.

صحاف با اشاره به اینکه ۴۱ مرکز توانبخشی شبانه در استان فعالیت می کنند، گفت: در این مراکز برای ۲ هزار و ۱۹۱ نفر خدمات ارایه می شود که از مجموع این مراکز ۲ مرکز ذهنی زیر ۱۴ سال، ۱۵ مرکز ذهنی بالای ۱۴ سال، هفت مرکز روانی، ۹ مرکز سالمند، یک مرکز جسمی حرکتی، پنج خانه کوچک معلولان ذهنی، یک مرکز نگهداری موقت اوتیسم و یک خانه موقت کودکان دارای مشکل روانی مزمن می باشد.

وی ادامه داد: ۳۴۶ نفر معلول تحت پوشش ۹ مرکز توان بخشی مراقبت در منزل می باشند و همچنین ۱۱ مرکز ویزیت در منزل در استان فعال است که برای ۶۸۰ نفر خدمت ارایه می دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سه هزار و ۹۵۱ نفر دانش آموز و ۵۵۱ نفر دانشجوی معلول در استان وجود دارد که از نظر هزینه های تحصیل حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی پنجمین استان از لحاظ جمعیت سالمندی در کشور است، ادامه داد: ۱۳ هزار نفر معلول سالمند بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد و ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال تحت پوشش این اداره کل بوده و برای ۱۳ هزار نفر بالای ۶۰ سال مستمری پرداخت می شود و ۱۳ هزار سالمند نیز خدمات غیرمستمر دریافت می کنند.

صحاف اضافه کرد: از مجموع سالمندان تحت حمایت این اداره کل فقط ۳۹۰  در مراکز سالمندان نگهداری می شوند و بقیه تحت حمایت خانواده هستند.

وی افزود: برای ۴۳۲ معلولین تحت پوشش این اداره کل جهت مناسب سازی منزل کمک شده و ۵۵ مورد نیز برای مناسب سازری خودرو معلولان کمک شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت ها مهم ترین برنامه های بهزیستی است، گفت: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی ۶۶.۵ درصد کودکان سه تا ۶ سال شناسایی و غربالگری و سه هزار و ۲۰۰ کودک درمان شدند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۴ برنامه غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان و شیرخواران در تمامی بیمارستان های استان انجام می شود که تا کنون ۵۰ هزار و ۱۵۲ نوزاد شناسایی و ۱۸۹ کودک توانبخشی شده اند.

صحاف با اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و تامین بخشی از هزینه های آزمایش های ژنتیک، گفت: در این راستا از ۶ هزار و ۳۶۳ مورد با اعتبار حدود سه میلیارد تومان  حمایت شده که خدمت گیرندگان از خدمات مشاوره ای و ژنتیک در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ رشد ۶۳ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، افزود: ۵۷ مرکز درمان و بازتوانی در استان وجود دارد که سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی با نصف ظرفیت فعالیت کردند و به ۱۷ هزار معتاد خدمات ارایه شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد:  ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر توسط این مراکز درمان شدند و ۲ هزار و ۱۲۴ نفر نیز از ۱۵مرکز کاهش آسیب خدمات دریافت کردند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز توانمندسازی معتادان گفت: ۴۷ نفر توسط این مرکز توانمندسازی شده و ۷۶ نفر نیز توسط مرکز جامع درمان و بازتوانی نیز بازتوان شدند.

صحاف با اشاره به ارایه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط بهزیستی گفت: ۲۰ مرکز دولتی و ۱۴۶ مرکز غیردولتی در این زمینه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۲ هزار نفر با خط ۱۴۰۰ تماس گرفته و مشاور تلفنی شدند، ۳۵ هزار و ۶۲۴ نفر مراجعه حضوری داشته اند و برای هشت هزار و ۱۹۶ نفر آموزش پیش از ازدواج ، برای ۱۰ هزار و ۶۵۱ نفر آموزش زوجین در پنج سال اول زندگی مشترک ، برای ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر آموزش مهارت های زندگی ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه توانمندسازی خانواده و زنان، خاطرنشان کرد:  برای ۱۹ هزار و ۴۲۷ زن سرپرست خانواد مستمری پرداخت می شود و ۲ هزار و ۶۲۴ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۶۰ خانوار دارای چند قلو با سه هزار و ۷۳۹ قل در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

صحاف اضافه کرد: برای ۲۵۰ زن سرپرست خانواده تحت پوشش این اداره کل سرمایه کار و آماده سازی شغلی ارایه شده است.

کد خبر 34642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد