ارائه مشاوره تلفنی به بیش از ۲۴ هزار تماس تلفنی از طریق خط ۱۴۸۰ صدای مشاور

در ایام شیوع کرونا و با افزایش ساعات کار صدای مشاور خط ۱۴۸۰ و فعالیت در روزهای تعطیل، مشاوران مرکز به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تماس تلفنی مشاوره دادند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری  در تشریح اقدامات سال ۹۹ با اشاره به فعالیت دفتر مشاوره و امور روانشناختی گفت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با هدف ارتقاء سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه و کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی توسط مشاوران تخصصی صورت گرفته که با توجه به سهولت دسترسی، گمنام بودن تماس گیرنده و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار بود.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت بیست مرکز سلامت روان، ۳۷ مرکز مشاوره عمومی و ۱۶ مرکز مشاوره تخصصی در استان خاطر نشان کرد:  با مراجعه ده هزار و ۸۱۲ نفر به مراکز مشاوره استان ۲۲ هزار جلسه مشاوره حضوری برای ارائه راهکار و رفع مشکلات خانوادگی، تربیتی و تحصیلی مراجعان ارائه شده است. همچنین دو هزار و ۱۰۲ نفر، از طریق مراکز سلامت روان استان آموزش های لازم را در زمینه مهارتهای زندگی، فرزند پروری، پیش از ازدواج و زندگی خانواده را کسب کردند.

عسگری همچنین از راه اندازی سامانه «تصمیم»  در سال گذشته خبر داد و افزود: این سامانه با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های در آستانه طلاق و ایجاد سازش میان افراد خواهان طلاق با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه فعال شد و طی سال گذشته به ۵۰۹ زوج متقاضی طلاق مشاوره قبلا از طلاق ارائه داد.

کد خبر 34640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد