پیشگیری از معلولیت ها  با برنامه های غربالگری

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی پیشگیری از معلولیت ها را از ماموریت های اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد که برنامه های غربالگری بهزیستی استان در راستای نیل به این مهم اجرا می شوند. 

دکتر صحاف مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفتگوی رسانه ای و ارایه گزارش عملکرد یکساله بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان ابراز داشت : ۹۴۵۰۰ کودک ۳ الی ۶ ساله از طریق پایگاه های دائمی و سیار  این اداره کل غربالگری بینایی و ۳۲۰۰ کودک بیمار، درمان شده اند و فعلاً  ۶۶/۵ درصد ۳ الی ۶ ساله های استان معاینه شده اند.

وی افزود: در اجرای برنامه های غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان و شیرخواران از سال ۱۳۸۴ در کلیه بیمارستان ها برای صد در صد متولدین نوزاد غربالگری لازم صورت گرفته که برای شناسایی و توانبخشی ۱۸۹ کودک نیز در خصوص پیشگیری از معلولیت ناشنوایی اقدام شده است.

وی  پیشگیری از اختلالات ژنتیکی را  از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی برشمرد و اظهار داشت :  این برنامه در سال گذشته برای ۶۳۶۳ مورد در یک مرکز دولتی و ۶ مرکز غیر دولتی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

کد خبر 34635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد