توانمندسازی فرد دارای  معلولیت از اهداف اصلی مجتمع توانیابان است

توانمندسازی فرد دارای  معلولیت از اهداف اصلی مجتمع توانیابان است.

در بازدید معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهوری از مجتمع توانیابان موسی بن جعفر(ع) این شهرستان، فرماندار پیشوا این مجتمع را نهادی آموزشی توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان پیشوا، حسین عباسی در این بازدید به مهدی علیخانی گفت: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ با هدف آموزش معلولان جسمی و حرکتی بالای ۱۴ سال شروع نموده است.

فرماندار پیشوا در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز توانیابان موسی بن جعفر دارای ۷۵ مددجو است و ۱۱ نفر در آن مشغول به فعالیت می‌باشند.
 
وی بیان داشت: از زمان همه گیری کرونا ارتباط مسئولان مرکز با توانخواهان به صورت آنلاین بوده و آموزش‌های مختلف از جمله نقاشی، طراحی، نمد دوزی و گل کریستال به صورت مجازی به آنها ارائه می‌شود.

عباسی در ادامه افزود: توانمند سازی فرد معلول جزو اهداف اصلی این مجتمع است و به عنوان یک نهاد آموزشی و نیکوکاری خدمات خود را در زمینه‌های توانبخشی، آموزش فنی و حرفه‌ای، خدمات جانبی و حمایتی و اشتغال ارائه می‌نماید.
 
در ادامه مهدی علیخانی هم بیان داشت: بازدید از مجتمع‌ توانیابان یکی دیگر از برنامه‌های سفر به شهرستان پیشوا بود که امروز با حضور مسئولان شهرستانی انجام گرفت.

 معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهوری افزود: یکی از موضوعاتی که مراکز بهزیستی با آن روبرو هستند، مسائل اجتماعی اعم از مشکلات جوامع هدف مثل معلولان یا مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامدها و برخی تصمیمات اقتصادی و صنعتی است که خود را در شهرستانهای استان تهران بیشتر نشان داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل شرایط قرمز کرونا، امکان تشکیل جلسه در خود شهرستان فراهم‌ نبود و به همین دلیل بعد از بازدیدی که صورت گرفت، مشکلات در خود نهاد ریاست جمهوری مطرح و پیگیری می‌شود.

علیخانی در پایان تصریح کرد: بر این اساس، حداکثر ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می‌شود و علاوه بر موضوعاتی که در بازدیدها مطرح شد، موارد دیگری را نیز که فرماندار محترم مطرح کردند، پیگیری می‌گردد.

کد خبر 34633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد