بهارستان| ۶۶۴۵ توانخواه از توانبخشی بهارستان خدمات می گیرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان گفت: شش هزار و ششصد و۴۵ توانخواه تحت پوشش حوزه توانبخشی این اداره می باشد  که چهار هزار و هفتصد و ۳۰ نفر از آنها مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرجعلی خزایی با بیان مطلب بالا و ضمن تشریح خدمات حوزه توانبخشی در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: باتوجه به تعداد زیاد پرونده ها در این حوزه و همچنین نیاز افراد دارای معلولیت به خدمات تخصصی و ویژه و گستردگی خدمات در این حوزه، اداره بهزیستی سعی بر برطرف کردن مشکلات این عزیزان طبق اولویت و نیاز آنها دارد.

خزایی در خصوص توانمندسازی این افراد اظهار داشت: به منظور توانمند سازی افراد دارای معلولیت درسال گذشته به ۶۵ نفر تسهیلات خود اشتغالی به مبلغ پانصد میلیون ریال واگذارشد.  

وی افزود: انجام امور بیمه کارفرمایی ۲۳۰ نفر و تحویل وسایل کمک توانبخشی به مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال و پرداخت بیش از ۲۳ میلیارد ریال در قالب کمک هزینه توانبخشی توسط سازمان بهزیستی به مددجویان ارائه شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان در خصوص کمک های صورت گرفته در روزهای همه گیری کرونا هم گفت: در مجموع بیش از ده  میلیارد ریال توسط سازمان بهزیستی و بیش از سی میلیارد ریال کمک از طریق  بنیاد مستضعفان و  سایر نهادها به حساب مددجویان واریز شده است.
  
وی افزود: مهمترین محدودیت حوزه توانبخشی در خصوص کمبود اعتبار به ویژه در حوزه ودیعه مسکن و درمان می باشد که نیازمند توجه و حمایت ارگان ها و نهادهای ذی ربط است.

وی در خصوص  مزایای اجرای طرح مثبت زندگی گفت: تسهیل ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت از مهمترین اهداف این طرح بوده که با توجه به فعالیت ۱۵ مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان تا حدودی مشکلات این عزیزان مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی بهارستان ضمن اشاره به  فعالیت دو مرکز آموزشی روزانه برای معلولین ذهنی زیر ۱۴ و بالای ۱۴ سال گفت: تلاش بهزیستی علاوه بر آموزش معلولین، حمایت روانی از خانواده های آنها نیز می باشد.

خزایی ادامه داد: توانمند سازی معلولین  شامل مناسب سازی اماکن عمومی با محوریت شهرداری، صدور پلاک ویژه برای توانخواهان جسمی و حرکتی، صدور معافیت برای مشمولین مرتبط طبق دستور العمل، تخصیص کمک های موردی، درمان، معاش، لوازم بهداشتی و پرداخت هزینه های پرستاری، تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی بخشی از خدمات اداره بهزیستی به جامعه هدف حوزه توانبخشی می باشد.

این مسئول در پایان از راه اندازی مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان با ظرفیت ۲۵ نفر  در سال جاری خبر داد و بیان داشت: انتظار می رود خیران نیک صفت و گرامی به کمک بهزیستی بیایند و با درک مثبتی که از موانع دارند، آنها را از پیش پای مدیریت این نهاد مدنی بردارند.

کد خبر 34632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد