پاکدشت| برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان

اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان پاکدشت با دستور کار پیگیری دیون پرداخت نشده سال ۹۸ از هزینه های نگهداری معتادین متجاهر ،بررسی سهم شهرستان پاکدشت از ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر و ارائه برنامه پیشنهادی دستگاها در حوزه کنترل و پیشگیری و آسیب شناسی فعالیت ها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این جلسه که به ریاست یوسف جمارانی، فرماندار پاکدشت برگزارشد، ابتدا فرماندار ضمن مهم خواندن بحث اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مهم گفت: علل و عوامل گرایش به اعتیاد و متغیرهایی که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار هستند باید کنترل شود، امروز نهادهای فرهنگی با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند اگر هماهنگ عمل نکنند هر روز آسیب ها بیشتر خواهد شد، و هم چنین با برنامه ریزی در خصوص برنامه های  فرهنگی فشارهای اجتماعی برای گرایش به مواد مخدر را کم می کند.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد و اقشار مردم، هم چنین فضای مجازی، رسانه ها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

جمارانی در ادامه افزود: ضمن این که مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید قدرت اجرایی داشته باشد، بعد اجرایی و هماهنگی مصوبات نیز باید تقویت شود.

درادامه جلسه رئیس اداره بهزیستی پاکدشت با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله اعتیاد گفت این موضوع نباید تقویمی و مناسبتی باشد بلکه باید فرایندی بوده و از ظرفیت انجمن ها، سمن ها و ... در راستای اجتماعی شدن حوزه عملکردی استفاده شود.

محمود برزگر یکی دیگر از آفت های حوزه اعتیاد را بخشی و جزیره ای نگریستن فعالیت ها دانست که منجر به هدررفت منابع و عدم کارآیی می شود اما با تشریک مساعی و هم افزایی مابین دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان به نتایج مطلوب و اثربخشی رسید.

وی با بیان این مطلب که ۱۱ مرکز جامع درمان و بازتوانی مردان و یک مرکزبانوان در پاکدشت فعالیت می کنند تصریح کرد: که در مجموع تعداد مراکز اقامتی و بهبودی به ۱۲ مرکز می شود که با احتساب ظرفیت اسمی تعداد ۲۸۸۵ نفر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

کد خبر 34592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد