میامی | اقدامات شاخص اداره بهزیستی شهرستان در سال ۱۳۹۹

جلالی : امید است در سال مانع زدایی ها با تلاش همکاران بتوانیم موانع زندگی و اشتغال مددجویان را برداشته و آرامش و آسایش را برایشان به ارمغان آوریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سیدعیسی جلالی مدیر اداره بهزیستی شهرستان میامی گزارشی از عملکرد بهزیستی شهرستان در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد.

جلالی در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی پیروزی برای ملت ایران و سربلندی و رفع بیماری کرونا گفت ؛ در سال گذشته در بحث اشتغال تعداد ۷۸ نفر از توانخواهان به منظور دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی و از این بین تعداد ۶۵ نفر موفق به دریافت وام شدند.

وی در ادامه گفت ؛ در حوزه توانبخشی شهرستان تعداد ۷۷۰ پرونده و در حوزه اجتماعی تعداد ۱۵۳ پرونده مددجویی تحت حمایت بهزیستی شهرستان می باشند و همچنین یک مرکز مثبت زندگی و یک مرکز ترک و سو مصرف مواد  و یک مرکز بازتوانی و بهبود اختلال مواد به کلیه آحاد جامعه و جامعه هدف ارائه خدمت می نماید.

ایشان تعداد مستمری بگیران در حوزه توانبخشی را ۵۰۰ نفر و در حوزه اجتماعی ۱۳۶نفر بیان و افزودند :  دیگر خدمات ارائه شده به آحاد جامعه و جامعه هدف توسط بهزیستی شهرستان را می توان به ارائه خدمات مشاوره به ۱۳۴ نفر ،بازدید طرح اشتغال توسط مددکار و کارشناس اشتغال شهرستان به ۳۵ نفر،اجرای طرح غربالگری شنوایی به  ۱۳۷ نفر ،اجرای طرح تنبلی چشم به ۷۷۰ نفر ،تحویل وسایل کمک توانبخشی به ۲۲۹ نفر، ارائه خدمات توانپزشکی شامل گفتار درمانی،کار درمانی، فیزیوتراپی به ۱۶۰ نفر ،خدمات مناسب سازی محیط زندگی و وسایل نقلیه به ۵۸ نفر، پرداخت هزینه های تعمیر و ساخت ارتز  و پروتز به ۱۵ نفر ،ارائه یاری برگ به ۳۵ مورد ،پرداخت هزینه های درمانی ۸۱ نفر، پرداخت هزینه های تحصیلی دانش آموزان و ایاب و ذهاب به ۲۲۲ نفر ،پرداخت هزینه های بیمه معلولین به ۸۵ مورد می باشد .

ایشان در ادامه : در دوره پر خطر کرونا  ارائه خدمات و پیگیری مشکلات مددجویان به یه صورت تلفنی و غیرحضوری جهت سلامتی مددجویان انجام شد و به ۱۴۴ نفر از مددجویانی از بیماری کرونا آسیب دیده بودند کمک هزینه معیشتی پرداخت شد .

ایشان کمک به مددجویان و ارائه خدمات به آنها را سرلوحه کاری در بهزیستی دانسته و تلاش همکاران خود را ستوده و بیان کردند ؛ امید است در سال مانع زدایی ها با تلاش همکاران بتوانیم موانع زندگی و اشتغال مددجویان را برداشته و آرامش و آسایش را برایشان به ارمغان آوریم . با افزایش انگیزه و دانش به مددجویان می توانیم آنها را به زندگی عادی برگردانده و در چرخه تولید در کنار سایر افراد به افزایش تولید کشور کمک کنند .

کد خبر 34587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد