برداشت محصول بیدمشک باغ زنان سرپرست خانوار ابهری آغاز شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر از برداشت محصول بید مشک توسط زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد و گفت : توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گامی در کاهش آسیب های اجتماعی است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر علی لطیفی در حاشیه مراسم برداشت بید مشک توسط گروه همیار تحت پوشش بهزیستی  با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل بهار زمان برداشت محصول بید مشک در فروردین ماه فرا می رسد ، افزود : باغ بید مشک متعلق به زنان سرپرست خانوار بهزیستی شهرستان ابهر است که در سال 1390زمین مربوطه خریداری ونهال ها کاشته شد .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر خاطر نشان کرد : این باغ به مساحت 4هزار مترمربع در منطقه بنارود واقع شده که بعنوان یکی از طرح های مهم و موفقی است که توسط هفت زن سرپرست خانوار اداره شده و از محصولات آن عرق بیدمشک تهیه می گردد .

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای توانمند سازی وتامین بخشی از هزینه های زندگی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است ، اظهار کرد : این گروه علاوه بر باغ بیدمشک دارای باغ انگور وکارگاه نقل پزی  هم است

لطیفی عنوان کرد : در شهرستان ابهر 298 زن سرپرست خانوار و مستمری بگیر  تحت پوشش بهزیستی هستند و 80 نفر پشت نوبت دریافت مستمری از خدمات بهزیستی بهره مندشده و در سال گذشته 36 نفر از این افراد بازتوان شدند .

وی به حمایت های بهزیستی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود : پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر ، پرداخت ودیعه مسکن ، کمک هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندانشان ، تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند از دیگر برنامه‌های حمایتی است .

کد خبر 34559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد