اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال برای ۶۰هزار کودک کرمانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته برای تعداد ۵۹ هزار و ۴۹۶ کودک ۳ تا ۶ ساله در این استان، برنامه غربالگری بینایی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر «فرحناز محمدی» روز چهارشنبه در گفت گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال با دستگاه‌های غربالگری انجام شد.

 وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۵۵ کودک مشکوک، برای تشخیص وضعیت بینایی به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

محمدی ادامه داد: پس از ارجاع به اپتومتریست تعداد ۵۶۷ کودک دارای اختلال بینایی بودند که ۷۰ کودک آمبلیوپ، ۴۹۱ کودک دارای مشکلات عیوب انکساری و ۶ کودک دارای مشکل استرابیسم تشخیص داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: چنانچه تنبلی چشم در زمان مناسب که همان سن زیر ۶ سال است تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

محمدی یادآور شد، همچنین به همه کودکانی که پس از انجام معاینات مجبور به خرید عینک یا انجام عمل جراحی شدند کمک هزینه خرید عینک و کمک هزینه جراحی پرداخت شد.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد با آغاز برنامه غربالگری بینایی در اسرع وقت، همراه کودکان ۳ تا ۶ سال خود برای بینایی سنجی به پایگاه های فعال بهزیستی در مناطق مختلف استان مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که والدین ساکن شهر کرمانشاه می‌توانند برای بینایی سنجی کودکان خود همه روزه در ساعات اداری به موسسه پیشگیری ماهان واقع در ایستگاه سوم شهرک آبادانی و مسکن، روبروی بانک توسعه تعاون مراجعه کنند. البته این خدمت در روزهای سه‌شنبه در شهرک بهداری، جنب مرکز جامع خدمات بهزیستی شهید صیادبخش ارائه می شود.

کد خبر 34553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد