تامین وسایل توانبخشی،  از کاشت حلزون تا کمک هزینه خدمات اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت

اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای تامین وسایل کمک توانبخشی افراد دارای معلولیت، موفق به تامین ۹ هزار وسیله و اقلام کمک توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، اعصا، واکر، سمعک و باتری سمعک برای جامعه هدف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت کاشت حلزون در سنین طلایی زیر ۶ سال در سال ۹۹،   با پرداخت اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به افزایش بازده شنوایی  ۵۹ کودک کم شنوا کمک شده است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در راستای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت با اعتبار ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریالی جهت خدمات توان پزشکی و انعقاد تفاهم نامه با مراکز توانبخشی به جامعه هدف،   گامی در جهت ارائه خدمات بهینه برای افراد دارای معلولیت برداشته شد.

عسگری با اشاره به پرداخت حق پرستاری برای ۵۵۰ معلول دارای ضایعه نخاعی و ۱۷۰ معلول جسمی و ذهنی بستر گرا در سال ۹۹ خاطرنشان کرد:  پرداخت کمک هزینه ارائه خدمات اندام مصنوعی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، هزینه درمان و تغذیه بیماران متابولیک با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات بهزیستی برای کاهش عوارض معلولیت افراد تحت حمایت بوده است.

کد خبر 34548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد