در رسانه| ۲۰میلیارد ریال برای خرید تجهیزات معلولان چهارمحال و بختیاری هزینه شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی از جمله کاشت حلزون، عینک، ویلچر، عصا و کمک هزینه خدمات اعضای مصنوعی(اٌرتز و پروتز) برای معلولان استان هزینه شد.

نرگس عسگری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در این مدت ۹ هزار وسیله و اقلام کمک توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، اعصا، واکر، سمعک و باتری سمعک، کاشت حلزون، عینک، عضو مصنوعی برای جامعه هدف تهیه و در اختیار آنها بر اساس اولویت قرار داده شد.

وی با اشاره به اهمیت کاشت حلزون در سنین طلایی زیر ۶ سال گفت: پارسال با پرداخت اعتباری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عمل جراحی کاشت حلزون برای کودکان زیر ۶ سال در استان پرداخت شد.

به گفته وی، در این مدت ۵۹ کودک کم‌شنوا با انجام عمل کاشت حلزون بازده شنوایی خود را کسب کردند.

عسگری اظهار داشت: در این مدت برای ارائه خدمت توان‌پزشکی به افراد دارای معلولیت، تفاهم‌نامه با مراکز توانبخشی منعقد شد که برای این تفاهم‌نامه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد تا جامعه هدف به صورت رایگان از خدمات این مراکز توانبخشی بهره‌مند شوند.

وی به اشاره به پرداخت حق پرستاری برای ۵۵۰ معلول دارای ضایعه نخاعی و ۱۷۰ معلول جسمی و ذهنی بسترگرا در سال‌گذشته، گفت: پرداخت کمک هزینه ارائه خدمات اعضا مصنوعی با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال، هزینه درمان و تغذیه بیماران متابولیک با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات بهزیستی برای کاهش عوارض معلولیت افراد زیرپوشش در استان بود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار در استان از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، که از این تعداد ۳۲ هزار و۶۸۳ معلول در استان با معلولیت شدید، خفیف و متوسط و بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

کد خبر 34547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد