از تعهد ایجاد یک هزار ۳۵۹ شغل در سل ۹۹ تا ایجاد یک هزار و ۶۷۱ شغل و رشد ۱۲۳ درصدی اشتغال جامعه هدف

بر اساس تعهد بهزیستی استان در سال ۹۹، این اداره کل می بایست برای یک هزار و ۳۵۹ نفر از جامعه هدف شغل ایجاد می کرد که با پیگیری های انجام شده و همکاری دستگاههای ذیربط، با رشد ۱۲۳ درصد، ایجاد یک هزار و ۶۷۱ شغل محقق شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان در تشریح اقدامات این اداره کل با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی گفت: بحث اشتغال به عنوان مهمترین مشکل جامعه هدف بهزیستی مطرح است و هرچند بهزیستی متولی اشتغال نیست ولی سالانه بودجه ای برای اشتغال مددجویان تحت حمایت در اختیار سازمان بهزیستی به عنوان  تسهیلگر قرار می گیرد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: بر همین اساس نیز سال گذشته تعهد پیگیری ایجاد اشتغال جامعه هدف بر عهده بهزیستی گذاشته شد که اداره کل بهزیستی استان با ایجاد اشتغال یک هزار و ۶۷۱ نفر از جامعه هدف با اعتباری بالغ بر ۵۰۳ میلیارد ریال و رشد ۱۲۳ درصدی  فراتر از تعهد عمل کرد و  توانست رتبه اول کشور را در جذب تسهیلات کسب نماید.

به گفته وی، اشتغال ایجاد شده در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است.

عسگری،  پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال را از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف عنوان کرد و بیان داشت: سازمان بهزیستی برای کارفرمایانی که افراد جامعه هدف را بکار گیرند، به مدت پنج سال  بیمه آنها را پرداخت می‌کند. همچنین با توجه به قانون حمایت از حقوق معلولان، کمک‌هزینه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را در مراکز خود جذب کنند، پرداخت می‌شود که با اجرای این قانون زمینه اشتغال ۱۷۸ نفر فراهم شد.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: یک هزار و ۴۹۳ نفر از افراد تحت حمایت که در راستای انجام کارهای خدماتی، صنعتی، خیاطی، کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و ... به صورت خوداشتغالی اقدام کردند با معرفی به بانک ها تسهیلات خود اشتغالی دریافت نمودند.

کد خبر 34541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد