در رسانه| تماس با اورژانس اجتماعی ایلام ۱۴۰ درصد افزایش یافت

ایلام-معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: تماس با مرکز اورژانس اجتماعی ایلام ۱۴۰ درصد در طول سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالصباح کارزانی صبح روز سه شنبه در تشریح اقدام‌های شاخص این معاونت در سال ۹۹ افزود: عمده ترن علت افزایش تماس‌ها مشکلات مردم ناشی از کرونا بوده است. وی ادامه داد: همچنین در این مدت توسط خودروهای سیار اورژانس اجتماعی تعدادی از مشکلات افراد تماس گیرنده با خط اورژانس اجتماعی بصورت حضوری بررسی و رفع شده است.

وی شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده در محلات، شناسایی کانون‌های آسیب، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی، ارجاع و ارایه خدمات مددکاری و مشاوره از طریق ۶ پایگاه خدمات اجتماعی به دو هزار و ۵۸۷ نفر را از دیگر خدمات این حوزه در سال گذشته عنوان کرد.

کارزانی، همچنین به پویش همدلی بخشش اجاره بهاء مهدهای کودک در ایام تعطیلات کرونایی اشاره کرد و بیان کرد: در این زمینه از سوی صاحبان ساختمان مهدهای کودک یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال برای ۶۰ مهد کودک استان بخشش اجاره صورت گرفته است.

ساماندهی ۵۲ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در استان ایلام

معاون بهزیستی ایلام از ساماندهی ۵۲ کودک بی سرپرست و بد سرپرست از طریق مراکز نگهداری و یا خانواده‌های جایگزین اشاره کرد و گفت: همچنین سال گذشته خدمات درمانی، مالی و معیشتی شیرخشک به یک هزار و ۴۱۱ کودک چند قلو ارایه که نسبت به سال ماقبل آن افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی افزود: پارسال تبلت آموزشی به تمامی فرزندان تحت پوشش امور شبه خانواده بین سن ۱۳ تا ۱۸ سال اهدا و همچنین کمک هزینه ارتقا تحصیلی به یک هزار و ۸۶۹ دانش آموز مقاطع مختلف و دانشجویان به مبلغ حدود دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده است.

کارزانی، پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی شهری و روستایی زنان سرپرست خانوار به تعداد دو هزار و ۲۹۴ نفر و اجرای طرح خدمات مالی خرد و تشکیل ۵۲ گروه به تعداد یک هزار و ۴۰ نفر با پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به گروها را از دیگر فعالیت‌های شاخص این معاونت در طول سال گذشته برشمرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: در طول سال گذشته آموزش مددکاران، مددجویان، پرسنل مراکز غیر دولتی و کارکنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت مجازی و حضوری در زمینه‌های حقوق کودک، حقوق خانواده، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های شغلی به تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نفر ساعت ارائه شده است.

کد خبر 34539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد