در رسانه| افزایش بیش از ۳ برابری خدمات مددکاری به معلولان در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش ارائه خدمات مددکاری به معلولان رائه خدمات مددکاری به معلولان به ۳۹۳۲ نفر در دولت تدبیر و امید خبر داد.

«زهرا همتی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از کارهای دولت تدبیر و امید در حوزه خدمت به معلولان برقراری مستمری برای اعضای خانواده‌های با سرپرست معلول بود چون پیش از این پیش تنها سرپرست خانواده که معلولیت داشت مستمری دریافت می کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این قانون برای اعضای خانواده این افراد به تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر اعمال شده است، از پذیرش ۱۰۰درصدی تمامی معلولان و سالمندان در مراکز شبانه روزی این سازمان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تعداد این افراد از ۱۶۰ نفر دولت قبل به ۳۳۵ نفر در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش ارائه خدمات مددکاری به معلولان از ۹۲۳ نفر دولت قبل به ۳۹۳۲ نفر در دولت جدید، پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از ۱۱۰ نفر به ۲۸۰ نفر، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی از ۴۰۰۰ به ۵۰۷۲ نفر، کمک به درمان معلولان از ۵۰۰ نفر به ۷۲۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان از ۲۴۴ نفر به ۶۳۳ نفر را از دیگر خدمات ارائه شده این حوزه به افراد دارای معلولیت خبر داد.

همتی با بیان اینکه در طول ۸ سال گذشته حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی سه برایر افزایش یافته است، تصریح کرد: گستره پوشش این خدمت از ۸۲ نفر به ۳۹۴ نفر افزایش یافته است. وی پرداخت شهریه دانشجویان معلول از ۱۵۷ نفر به ۲۵۸، کمک هزینه به دانش آموزان از ۵۰۰ نفر به یک هزار و ۳۹۹ نفر و کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی و مصرفی از سه هزار و ۵۸۰ نفر به شش هزار و ۵۵۱ نفر در دولت قبل نسبت به دولت تدبیر و امید را از دیگر خدمات ارایه شده به افراد دارای معلولیت برشمرد.

همتی تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار فرد دارای معلولیت در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 34535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد