بیش از ۱۱ هزار نوزاد در قزوین غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۱ هزار و ۱۱۷ نوزاد در این استان سال گذشته غربالگری شنوایی شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین براساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی سازمان بهزیستی اقدامات زیادی را در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام می دهد.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و مشاوره ژنتیک سه طرحی است که این اداره کل برای جلوگیری از معلولیت در استان قزوین انجام می دهد و تا به امروز نتایج بسیار خوبی را هم به همراه داشته است.

این مسوول گفت: یکی از این برنامه ها غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخواران است که از سال ۱۳۸۶ در تمامی بیمارستان هایی که در آنها نوزدان متولد می شود، اجرا می شود.

وارثی اضافه کرد: براساس این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و در نهایت و صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات در حوزه شنوایی برطرف شده و به عنوان یکی از اقدامات خوب سازمان بهزیستی در جهت aجلوگیری از معلولیت به حساب می آید

کد خبر 34528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد