با انجام غربالگری بینایی، از نابینایی ۵۰۰ کودک پیشگیری شد

با اجرای برنامه غربالگری بینایی در استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹، از نابینا شدن ۵۰۰ کودک پیشگیری شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری مدیر کل بهزیستی استان با اعلام این خبر افزود: در سال ۹۹، در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم،  ۲۴ هزار و ۶۶۱ کودک ۳ تا ۶ ساله معاینه شدند.

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد : از این تعداد یک هزار و ۲۷۰ کودک مشکوک، به پزشک متخصص ارجاع که پس از معاینه تخصصی برای ۲۸۰ کودک کمک هزینه تهیه عینک از سوی بهزیستی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین کودکانی که به عمل جراحی نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار گرفتند که با اینکار از نابینایی ۵۰۰ کودک در سال ۹۹ پیشگیری شد.

عسگری بیان کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان ماه در سراسر کشور اجرا می شد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از تیرماه تا پایان سال در استان اجرا شد.

 مدیرکل بهزیستی استان افزود:  سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می شود و اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می شود، جلوگیری کرد.عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود.

کد خبر 34485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد