رباط کریم| سالمندان مقیم مرکز شبانه روزی شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند

کلیه سالمندان و پرسنل سرای سالمندان مهر واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم با اشاره به اینکه سالمندان در برابر بیماری های عفونی بسیار آسیب پذیر هستند تصریح کرد: افراد سالمند به دلیل کاهش عملکرد ارگان های مختلف بدن و وجود بیماری های مختلف، با ابتلا به کرونا در معرض عوارض شدید بیماری قرار خواهند گرفت. به همین منظور براساس الویت های اعلام شده از طرف وزارت بهداشت پس از کادر درمان سالمندان ساکن در مراکز نگهداری در اولویت واکسینه شدن قرار دارند، به همین دلیل طبق هماهنگی های صورت گرفته با شبکه بهداشت شهرستان سالمندان ساکن در سرای سالمندان مهر ریاط کریم توسط تیم سیار شبکه بهداشت و درمان رباط کریم علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

بهادر مهکی ادامه داد: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا در ۲۸ اسفند سال پیش توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران۳۰نفر از سالمندان سرای سالمندان مهر واکسن کرونا دریافت کردند. در مرحله دوم در ۲۲ فروردین جاری به تعداد ۵۰ نفر دیگر از سالمندان واکسن کرونا تزریق و باقیمانده سالمندان و پرسنل مرکز به طور کامل موفق به تزریق واکسن شدند. همچنین مقرر شد ۲۵ فروردین نیز دوز دوم ۳۰نفر اولیه تزریق گردد، که پیرو  تزریق  واکسن کرونا، تا کنون هیچ عارضه واکسنی گزارش نشده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم یادآور شد: کووید ۱۹ ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌ دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.  

وی در پایان افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

کد خبر 34480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد