اشتغال پایدار از اولویت‌های پیش رو در سال جاری

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به چشم‌انداز بهزیستی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: ایجاد اشتغال پایدار و تامین مسکن مددجویان از اولویت‌های پیش رو در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، گفت: با توجه به شعاری که مقام معظم رهبری برای کلیه نهادها و وزارتخانه ها ترسیم نمودند و با توجه به رسالتی  که در سازمان به عهده ما است؛ باید این مهم را سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده تا بتوانیم اشتغال را به وضعیت بهتری برسانیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی با ارائه در قالب وام های خوداشتغالی و ایجاد اشتغال‌ مددجویان، فعال بوده است، ادامه داد: جامعه هدف سازمان بهزیستی در رابطه با اشتغال بسیار فعال و مشتاق هستند که بتوانند با حمایت‌هایی که سازمان بهزیستی از آنها انجام می دهد اشتغال پایدار برای خود ایجاد کنند.  

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته با بهره برداری از مراکز مثبت زندگی  در سراسر کشور، دسترسی مردم به خدمات سازمان تسهیل شد.

نصر ادامه داد: استان اصفهان  نیز با افتتاح ۹۴ مرکز مثبت زندگی و حذف کلیه پرونده های فیزیکی و ایجاد پرونده های الکترونیکی به ارائه خدمات بهینه می‌پردازد لذا با الکترونیکی شدن پرونده، نظارت بیشتر و منسجم‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر در سطح کشور در مراکز مثبت زندگی، مشغول به کار هستند، افزود: امیدوار هستیم بتوان  با آموزش‌های لازم به پرسنل، خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه بدهیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل مد نظر بهزیستی استان، بحث  قرارگاه های اجتماعی و ادامه اجرای طرح هر ماه یک محله یک میز خدمت است که با همکاری که با نهادهای اجتماعی، پایگاه‌های بسیج، سپاه و مساجد که به عنوان یکی از نهادهای مردمی در دل مردم در حاشیه نشینی و در مناطق محروم فعالیت می‌کند همکاری ها را تعمیم دهیم و با شناسایی مددجوها، خدماتی بیش از گذشته ارائه دهیم.

نصر، ساماندهی کودکان کار و خیابان را از اولویت‌های دیگر در سال جدید عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ ارگان مسئولیت ساماندهی کودکان کار و خیابان را به عهده دارد ولی متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها، اطلاعاتی در این زمینه ندارند و در جلساتی که دعوت می‌شوند یا حضور پیدا نمی کنند یا با کارشناسان که قدرت تصمیم‌گیری ندارند، شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد:  با همکاری استانداری، دادستانی و معاونت دادستانی جلسات را پیش خواهیم برد و کلیه دستگاه‌هایی که در این رابطه مسئولیت  دارند را به پای کار خواهیم گرفت تا یک مطالبه عمومی از دستگاه‌هایی که عضو شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان هستند به وظایف خودشان دراین باره عمل کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، یکی از کارهایی که مغفول مانده را اجرایی شدن  قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، برشمرد و افزود:  سال‌هاست این قانون ابلاغ شده و دستگاه ها کم و بیش به آن پرداخته‌اند ولی متاسفانه آنگونه که در قانون دیده شده و باید به معلول به عنوان شهروند نگاه کرد و حقوق حقه اش را پرداخت نمود، نگاه نشده است.

نصر تصریح کرد: موضوعاتی چون؛  سه درصد اشتغال معلولین، ناوگان حمل و نقل شهری معلولین، سفرهای درون شهری رایگان، استفاده از مبلمان شهری از مباحثی است که باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخت و در سال ۱۴۰۰ دنبال این هستیم که همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیتی دارند، به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به دو شاخص مهم  اشتغال و مسکن در توانمندسازی معلولین، گفت: در سال جاری نیز این دو شاخص مد نظر قرار دارد و با توجه به سیاست‌هایی که مد نظر وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان بهزیستی کشور است، بتوان با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی خیرین مسکن ساز و به ویژه قراردادن اولویت مسکن خانواده‌های دارای دو فرد معلول، به جد پیگیر مسکن و اشتغال مددجویان باشیم.
 

کد خبر 34461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد