۳۵ هزار نفر در سال ۹۹ از خدمات مراکز ترک اعتیاد استفاده کردند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: مراکز سرپایی درمان با متادون تعداد ۵۴ مرکز، ۸۷ مرکز اقامتی پرهیزمدار و یک مرکز الگوی جامع و یک مرکز اجتماع درمان مدار زنان تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که در سال ۹۹ حدود ۳۵ هزار نفر از خدمات این مراکز در حوزه درمان استفاده کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، علی اکبر ابراهیمی، اظهار کرد: پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد یکی از مهمترین وظایف معاونت پیشگیری بهزیستی است که در این راستا برنامه‌های اجتماع محور با هدف تقویت مشارکت افراد محلی و توانمندسازی آنها برای رفع مشکلات این حوزه اجرا می‌شود که شامل مواردی نظیر آموزش مهارت‌های زندگی در سطح خانواده و اقدامات پیشگیرانه از افزایش خشونت و اعتیاد در جامعه است.

وی در خصوص تعداد مراکز درمان اعتیاد در استان، افزود: مراکز سرپایی درمان با متادون تعداد ۵۴ مرکز، ۸۷ مرکز اقامتی پرهیزمدار و یک مرکز الگوی جامع و یک مرکز اجتماع درمان مدار زنان تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که در سال ۹۹ حدود ۳۵ هزار نفر از خدمات این مراکز در حوزه درمان استفاده کردند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: در حیطه کاهش آسیب ارائه خدمات پیشگیری از ابتلای ایدز و آسیب‌های بهداشتی ناشی از مصرف موادمخدر در مراکز گذری، مراکز سرپناه شبانه معتادان، موبایل سنترها و تیم‌های سیار ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراکز توانمندسازی زنان و مردان، تلاش می‌شود معتادان بهبود یافته فاقد خانواده یا دارای مشکل بازگشت به خانواده طی یک دوره ۶ ماهه تا یک ساله از خدمات مراکز توانمندسازی استفاده کرده و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

کد خبر 34460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد