ببینیم|شیرخوارگاه ها به بخش غیردولتی واگذار می شوند

دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگوی زنده اینترنتی با شبکه خبر، از واگذاری تمامی شیرخوارگاه های کشور به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وی با اشاره به واگذاری بیش از ۹۰درصد از خدمات سازمان بهزیستی به بخش خصوصی گفت:در همین راستا، اداره ۳۳ شیرخوارگاه دولتی در سراسر کشور به موسسات خیریه واگذار می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۸۰ مرکز برای نگهداری کودکان از بدو تولد تا ۱۸سالگی وجود دارد که برای واگذاری مراکز نگهداری کودکان بالاتر از سه سال،طی سال های گذشته و با استفاده از ظرفیت خیرین،این مراکز را به بخش غیر دولتی واگذار کرده ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:با توجه به توان خیرین،از مدتی پیش موضوع خصوصی سازی شیرخوارگاه ها هم در دستور کار قرار گرفت و آیین نامه آن تدوین شد.همچنین با فراخوان صورت گرفته در تمامی استان ها، سوابق متقاضیان در جلسات متعدد بررسی شد و مصاحبه ای نیز با حضور خود من با این افراد،انجام شد.

فرید گفت:البته سازمان بهزیستی همچنان موضوع فرزندخواندگی را بر عهده دارد و شیرخوارگاه به این مقوله ورود نمی کند.سامانه فرزندخواندگی در خدمت متقاضیان است و توسط بهزیستی استان و با نظارت ستاد بهزیستی کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در خصوص شیوه واگذاری شیرخوارگاه ها به بخش خصوصی نیز گفت: سوابق کاری مراکز و موسسات خیریه ای که سابقه همکاری با سازمان بهزیستی و فعالیت در  این زمینه را دارند بررسی می شود و در صورت سابقه تخلف، از لیست متقاضیان خارج می شوند.صلاحیت کاری و اخلاقی این موسسات نیز بررسی می شود.

وی افزود:همچنین تمکن مالی موسسات نیز اهمیت زیادی دارد و هر چند که یارانه بهزیستی به شیرخوارگاه ها تعلق می گیرد،با توجه به ساختار کاملی که برای نیروی انسانی شیرخوارگاه ها تعریف شده است؛موسسات باید بتوانند منابع مالی مورد نیاز  برای پرداخت هزینه ها را تامین کنند.

کد خبر 34444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =