پیشنهاد بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای اجرای سند ملی سالمندان

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه امسال بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای سند ملی سالمندان پیشنهاد شده، گفت: به محض تخصیص بودجه کارهای اجرایی‌سازی سند ملی سالمندان شروع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «حسام‌الدین علامه» رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه سال گذشته بودجه اجرایی شدن سند حدود ۱۵۰ میلیون تومان بود، افزود: این بودجه برای  جلسات سیاستگذاری، نظام شاخص‌گذاری، تعیین تولیت، تعیین ذینفعان، تحلیل اقدامات، نوشتن برنامه عملیاتی و نگارش برنامه‌های رصد و نظارت صرف می‌شود.

وی با تاکید براینکه این بودجه برای انجام اقدامات منجر به اجرایی شدن سند هزینه می‌شود، گفت: مقدمات کار این سند که نیاز به بودجه نداشته، انجام شده است و اقداماتی در راستای عملیاتی شدن سند احصا شده است. به محض آنکه مشکلاتی که برای تشکیل جلسات اتاق فکر و پیگیری اجرایی سند به خاطر کرونا پدیده آمده است، برطرف شود این سند عملیاتی خواهد شد. جلسات نیز به‌صورت حضوری و مجازی پیگیری خواهد شد.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، سند ملی سالمندان دارای ۶ هدف اصلی شامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه در زمینه پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان، ارتقای سرمایه و حمایت های اجتماعی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز امور سالمندی و امنیت مالی نظام حمایت از سالمندان است.

علامه افزود: سند ملی سالمندان به بحث هایی مانند معیشت و امنیت درآمد سالمندان از منابع عمومی می پردازد و بر اساس این سند لازم است وظایف دستگاه ها در رابطه با سالمندی در بودجه های آینده، دیده شوند.

 سند ملی سالمندان کشور با امضای معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که به نوعی تضمین کننده و حامی اجرای این سند ازنظر منابع مالی و برنامه‌ای است و همچنین با امضای رییس شورای ملی سالمندان کشور - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.
ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های موردنیاز در امور سالمندی و تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان از اهداف سند ملی سالمندان است.

کد خبر 34409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =