نشست هم‌اندیشی مدیران بهزیستی خراسان رضوی و مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات

مدیران بهزیستی و دیوان محاسبات استان، در راستای هم‌افزایی و اجرای موازین قانونی، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزار کردند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این نشست که امروز ۲۲ فروردین در دفتر سرپرست بهزیستی استان برگزار گردید از مدیران دیوان محاسبات استان درخواست کرد از مراکز تحت نظارت استان بازدید و با مشکلات این مراکز از نزدیک آشنایی عمیق‌تر و دقیق‌تری پیدا کنند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: این بازدیدها باعث می‌شود دغدغه‌های بهزیستی در اداره مراکز و هزینه کردن اعتبارات، ملموس شود و نگاه به بهزیستی، قطعا نگاه هم‌افزایی خواهد بود.

دکتر فیروزی ضمن تأکید بر تعاملات ارشادی فیمابین تأکید کرد: دیوان محاسبات با مکاتبات و ارشادات خود، راه را برای تطبیق عملکردها با قانون هموار می‌سازد و خطاها را به حداقل می‌رساند.

وی خاطر نشان کرد: همه‌ی ما دغدغه‌های مشترکی داریم و آن رعایت قوانین و مقررات و حفظ حقوق بیت‌المال است.

وی از اینکه دیوان محاسبات، نماینده‌ و کارشناسان مستقر در بهزیستی دارد تشکر کرد و گفت: این بزرگواران، به ما کمک می‌کنند که بتوانیم در مسیر قانون حرکت کنیم و در حفظ حقوق ملت و مددجویان‌مان کوشا باشیم.

مدیر کل دیوان محاسبات استان نیز در این نشست گفت: ما مکاتبات اصلاحی با دستگاه‌ها و از جمله بهزیستی داریم که در آنها تلاش می‌کنیم مشکلات را به صورت تعاملی و اداری حل و فصل کنیم.

احمد پری‌پور افزود: ما حتما موارد را به مدیر دستگاه و بخش مربوطه یادآوری می‌کنیم تا پیش از طرح مشکل در مجامع قانونی، فرایند اصلاح شود.

پیش از این نیز نمایندگان و کارشناسان دیوان محاسبات در نشست‌های دیگری که طی هفته‌های گذشته با مدیران بهزیستی داشتند خاطر نشان کردند: باید در پاسخ به مکاتبات دیوان، با دقت، شفافیت و هوشمندی عمل کرد که همه‌ی سؤالات پاسخ داده شود و از مکاتبه مجدد پرهیز گردد.

در جلسه روز ۲۲ فروردین، مدیر کل محاسبات استان ابراز رضایت از وضعیت بهزیستی در تطبیق عملکرد با قانون گفت: باید موارد و اسناد لازم جهت تفریغ بودجه به موقع در اختیار نماینده و کارشناسان دیوان قرار گیرد تا امکان بررسی دقیق و به موقع امکان‌پذیر باشد.

پری‌پور از بهزیستی به عنوان دستگاهی خاص یاد کرد و گفت: این دستگاه به خاطر وضعیت فعلی جامعه، شرایط ویژه‌ای دارد و با مشکلات زیادی روبرو است که این موضوع، برای همه‌ی نهادها روشن است.

وی خاطر نشان کرد: تسریع در پاسخ به مکاتبات، دقت در موارد خواسته شده، روشن بودن کامل مستندات و پیوست‌های اسناد مالی و تنظیم دقیق صورت‌های مالی، از درخواست‌های دیوان است که انشاءا.. به موقع و به درستی انجام شود.

مدیر کل دیوان محاسبات استان تأکید کرد: در سال جاری بنا داریم هر دو ماه یک بار عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم تا چنانچه مسئله‌ای وجود دارد با مکاتبات اصلاحی حل شود و موکول به آینده نگردد تا هم دستگاه و هم دیوان، مسیر درستی را طی کنند و عملکرد هم مطابق قانون باشد.

کد خبر 34389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد