مهمترین اقدامات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال ۹۹

رئیس دبیرخانه مناسب سازی کشور مهمترین اقدامات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال ۹۹ را تشریح کرد.

ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه مناسب سازی کشور در خصوص مهمترین اقدامات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال ۹۹ در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و به منظور برنامه ریزی و هماهنگی امور مناسب سازی محیط و معابر و اماکن عمومی، همچنین خدمات و وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ۸ جلسه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تشکیل شد که از کارهای بسیار مهم و بی نظیری بوده که پیش از این چند ماه یکبار صورت می گرفت یا سالی یکبار برگزار می شد.

وی افزود: به منظور اثرگذاری حداکثری و تحقق مصوبات، ۴ مورد از جلسات از شهریورماه ۹۹ با حضور و میزبانی شهردار تهران، در آبان ماه با حضور و میزبانی وزیر راه و شهرسازی، در آذرماه با حضور و میزبانی وزیر تعاون و کار برگزار شد. یک جلسه نیز از جلسات ستاد به منظور پایلوت شهر دسترس پذیر با حضور استاندار و اعضای ستاد کشوری و استانی در استان یزد برگزار شد. در هر کدام از این جلسات تصمیمات کاربردی اتخاذ شد و به دستگاه های اجرایی تابعه در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی گفت: پس از هر جلسه با تشکیل کارگروهی مشترک متشکل از کارشناسان ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور مستقر در سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی کشور اقدامات لازم برای اجرایی نمودن مصوبات و تحقق اهداف با هدف دسترس پذیری افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان انجام شد.

کاظمی مومن سرایی تصریح کرد: جلسه‌ای که در بهمن ماه با حضور اکثریت اعضا در استان یزد برگزار شد به منظور افتتاح برنامه های عمرانی پروژه های مناسب سازی شهرداری یزد که پایلوت ایجاد شهر بدون مانع بود، برگزار شد. بعد از این جلسه قرار شد هر سه ماه گزارشی از فعالیت های این ستاد در استان یزد ارائه شود تا در سال ۱۴۰۲ شاهد معرفی شهر باستانی یزد به عنوان نخستین شهر بدون مانع و دسترس پذیر باشیم.

به گفته وی ۱۴ جلسه کمیته تخصصی نیز برای تعیین ضابطه ۲۴۶ ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت برگزار شد که برای اولین بار برگزار می شد و بخشنامه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه به سراسر کشور ارسال شد و پیمانکاران، مهندسان مشاور و … این ابلاغیه را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: انتخاب ۵۱ شهر و ۵ روستا در ۳۱ استان کشور به عنوان پایلوت ایجاد شهر بدون مانع که طی یک برنامه سه ساله قرار است عملیاتی شود نیز در سال ۹۹ انجام شد.

کاظمی مومن سرایی درباره ارزیابی مناسب سازی ساختمان های اداری نیز خاطرنشان کرد: ارزیابی ها بیانگر روند رو به رشد اقدامات دستگاهها برای مناسب سازی و دسترس پذیری معلولان است. همچنین رونمایی از نشان مناسب سازی که قرار است بر روی ساختمان های مناسب سازی شده اهدا شود، نیز از دیگر اقدامات این ستاد در سال ۹۹ است.

کد خبر 34372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =