در رسانه| پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۶۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان خبر داد.

فرگل صحاف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهر، از تزریق واکسن کرونا به ۶۲ درصد سالمندان ساکن در ۹ خانه سالمند در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مرکز بهداشت استان؛ واکسیناسیون معلولان و بیماران روانی مضمن آذربایجان‌شرقی در مرحله بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: استان آذربایجان‌شرقی ۹ خانه سالمند دارد که تاکنون ۶۲ درصد سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان استان و ۱۰۰ درصد پرسنل شاغل در آن‌ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی بابیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در سطح ‌کشور رتبه پنجم را کسب کرده است، گفت: در سطح استان ۷۵۰۰۰ پرونده مددجویی داریم که با افتتاح مراکز مثبت زندگی؛ پرونده تمامی مددجویان را به این مراکز واگذار کردیم.

واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج علیه بیماری کرونا در کاشان آغاز شدواکسیناسیون پاکبانان منطقه ۵ در مقابل بیماری کروناچرا مرگ پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ همیشه تصادفی تبلیغ می‌شود؟

صحاف تصریح کرد: خدمات‌رسانی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی از طریق مراکز مثبت زندگی از رویکرد فرد محور به خانواده محور تغییر پیدا می‌کند و در ایام نوروز ۶۵ درصد بازدیدهای مددجویی در سال جاری انجام یافته است و سعی داریم تا خدمات سطح یک بهزیستی به مددجویان را از طریق مراکز مثبت زندگی ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که در شرایط کرونایی ۱۶۲ آیین‌نامه در مراکز نگهداری سالمندان، معتادان، معلولان و ... آذربایجان‌شرقی به طور کامل رعایت شد، ابراز داشت: برای کاهش آسیب‌های ویروس کرونا به جامعه تحت پوشش بهزیستی؛ بازدیدها و رفت و آمدها به مراکز زیرمجموعه را بسیار محدود کردیم؛ به طوری که در ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا در ۱۵۲ مرکز نگهداری با جمعیت نزدیک به ۳۰۰۰ نفر؛ ۱۸ نفر از سالمندان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باختند.

وی در ادامه به فرآیند توسعه توانمندسازی و ارتقای کیفی مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه به ۳۴۰۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت.

صحاف با تأکید بر ۲۱۶۷ طرح اشتغال در شهرها و ۱۲۳۳ طرح در روستاهای آذربایجان‌شرقی توسط مددجویان بهزیستی اجرا شد، بیان کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال از انواع طرح‌ها از جمله مشاغل خانگی، کسب و کار خُرد و کارفرمایی از سوی سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: تا پایان فروردین‌ماه میزان تسهیلات پرداختی اشتغال به مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی به ۱۲۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد، به طوری در پرداخت تسهیلات اشتغال طی سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ از رشد ۷۵ درصدی برخوردار است.

وی از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد، افزود: بنگاه‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی به جهت تثبیت شغل‌ها از سوی سازمان بهزیستی استان ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

صحاف با اشاره به این‌که سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی در ایام کرونایی حق بیمه ۲ هزار و ۲۲۱ نفر را در قالب کارفرمایی و خویش‌فرمایی پرداخت کرده است، گفت: ۹ میلیارد تومان در قالب حق بیمه جامعه هدف پرداخت کردیم که در مقایسه با سال قبل آن، رشد ۲۱ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی همچنین از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۶۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان خبر داد، خاطرنشان کرد: بهزیستی در قبال توانمندسازی مددجویان ساکن در روستاها و مناطق عشایری نیز مسئولیت دارد بر همین اساس ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای اشتغال مددجویان روستایی و عشایری پرداخت کردیم.

کد خبر 34361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد