عملکرد ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در خراسان رضوی یک سوم کل کشور و سه برابر تهران است

به گفته‌ی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، تعداد زنان کارتن‌خواب جمع‌آوری شده در شش ماه اول سال گذشته، در خراسان رضوی، معادل یک سوم کل کشور بوده است.

دکتر مسعود فیروزی آخرین آمار و اطلاعات کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر خراسان رضوی گفت: عملکرد کمپ‌های ماده ۱۶ و تبصره ۲ در خراسان رضوی در شش ماه اول سال ۹۹ معادل ۲۱ هزار و ۳۵۲ نفر روز بوده که این میزان در کل کشور ۶۱ هزار و ۵۷۰ نفر روز است.

وی ضمن اشاره به آمار زنان کارتن‌خواب و متجاهر تهران در این مدت گفت: تهران بزرگ در مجموع مدت یاد شده ۷ هزار و ۴۰۰ نفر روز عملکرد داشته در حالی که این تعداد در خراسان رضوی سه برابر آن یعنی بیش از ۲۱ هزار نفر روز بوده است.

وی اضافه کرد: این میزان در خراسان جنوبی ۶۶۷ نفر روز و در خراسان شمالی ۱۴۷۹ نفر روز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه دوم سال ۹۹ که طرح جمع‌آوری و نگهدای موقت هم به کمپ‌های ماده ۱۶ و تبصره ۲ اضافه شده، در قسمت معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب، مجموعا ۱۸۵ هزار و ۸۹۰ نفر روز زن و مرد جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری هدایت گردیده و یا در مراکز نگهداری موقت، تحت نظر قرار گرفته‌اند.

دکتر فیروزی با بیان اینکه در مراکز نگهداری موقت مردان کارتن‌خواب، مشهد پس از تهران، بالاترین عملکرد را داشته است گفت: رقم کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری شده در تهران ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در شش ماه دوم ۹۹ است در حالی که مشهد رقم ۲ هزار و ۲۲۳ نفر روز را در عملکرد خود ثبت کرده که رتبه دوم عملکرد کشور را دارا می‌باشد.

وی همچنین در مورد عملکردطرح مراکز نگهداری موقت کارتن‌خواب‌ها که از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده است،گفت: تا ابتدای فروردین ۲۳۵۹ نفر کارتن خواب زن و مرد در ۸ مرکز نگهداری موقت، تحت نظر قرار گرفته‌اند که از میان آنها ۱۷۲ نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در مراکز اقامتی دائم ماده ۱۶ و تبصره ۲ نیز ۱۸۶۰ بیمار دوران درمان و بازتوانی را سپری می‌کنند که ۱۶۷۶ نفر مرد و ۱۸۴ نفر زن می‌باشند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد زنان کارتن‌خواب حدود ۷ درصد کل افراد جمع‌آوری شده است گفت: در بین معتادان متجاهر که به کمپ‌های اقامتی هدایت شده‌اند آمار زنان معتاد نزدیک به ۱۰ درصد دستگیر شدگان را تشکیل می‌دهد.

فیروزی یادآور شد: مدت اقامت مردان و زنان معتاد متجاهر در مراکز ترک اجباری بین ۳ ماه تا یک‌سال است که به نسبت نوع مرکز، شرایط مددجو، دستور قضایی و وضعیت مرکز، متفاوت می‌باشد.

وی همچنین گفت: مدت اقامت در مراکز نگهداری موقت حسب دستور قضایی و تصمیم شورای هماهنگی مواد مخدر استان ۵ ماه می‌باشد که تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد و پیش از ترخیص افراد، شورای هماهنگی در خصوص وضعیت ترخیص شدگان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 34348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد