در رسانه/ افتتاح ۲۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان شهرستان اهر، ۲۰ باب واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویان تحت پوشش بهزیستی افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم، گفت: این واحدهای مسکونی در راستای کمک به خانواده‌های محروم یک تا دو نفر معلول ساخته شده و امروز نیز شاهد بهره برداری از آن‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، فرگل صحاف افزود: در آذربایجان شرقی نیز تاکنون ۵۸۶ واحد مسکونی مددجویی تحت پوشش بهزیستی با مجموع ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

وی از افزایش تسهیلات حمایتی برای ساخت مسکن مددجویی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استان از سقف ۶۵ میلیون تومان به ۱۴۰۰ میلیون ریال در سال جدید خبر داد. 

فرماندار اهر نیز در این مراسم ضمن تاکید بر مناسب سازی فضاهای اداری در راستای راحتی معلولان در کارهای اداری، گفت: متاسفانه ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان حاشیه نشین هستند که این امر آسیب‌های اجتماعی زیادی را برای این قشر ایجاد می‌کند که لازم است در این خصوص تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

رسول خدابخش افزود: بسیاری از بانوان تحت پوشش بهزیستی دارای هنرهای اصیل دستی و بومی هستند که نیاز به حمایت همه جانبه در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارند.

بر اساس این گزارش، برای ساخت و بهره برداری از ۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان اهر، ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره چهار درصد برای هر واحد مسکونی اختصاص یافته است.

کد خبر 34347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد