در رسانه | حدود ۹۴ درصد از بودجه اشتغال بهزیستی استان همدان جذب شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: از ۷۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده به بهزیستی استان برای ایجاد اشتغال، ۶۷ میلیارد تومان معادل ۹۳.۷ درصد آن از طریق ۱۶ بانک عامل جذب شده است.

«حمیدالله فارسی» روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از کسب رتبه اول این سازمان در جذب اعتبارات در کشور برای سومین سال متوالی خبر داد و اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان همدان این میزان تسهیلات مصوب را برای اشتغال هزار و ۴۴۴ نفر جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده در استان از نوع خوداشتغالی و کارفرمایی بوده است گفت: خوداشتغالی در زمینه های خدمات، کشاورزی و صنعتی بیشترین میزان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح های اشتغال زایی و حمایتی تاثیر بسزایی در جامعه به خصوص برای اقشار آسیب پذیر دارد یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار مددجویان، مهم ترین وظیفه بهزیستی و اولویت برنامه های این سازمان است.

فارسی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار به کار گیرند، به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند سهم بسزایی در اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با تاکید بر لزوم توجه به تامین اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: هدف اصلی از ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی، توانمند سازی، خود اتکایی و نیز ایجاد اعتماد به نفس در آنهاست و باید در این راستا از کسانی که ارائه دهنده این خدمات هستند قدردانی کرد با وجود اینکه آنها با انجام این امور ثواب و بهره معنوی را از آن خود می کنند.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 34335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد