اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه شهریه دانشجویی در سال ۹۹

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه شهریه دانشجویی در سال ۹۹ را تشریح کرد.

مجید رضازاده در خصوص عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه شهریه دانشجویی در سال ۹۹ بیان کرد: یکی از دستاوردهای سازمان بهزیستی در سال 99 ساماندهی امور مربوط به دانشجویان تحت پوشش سازمان بود؛ افرادی که معلول هستند و یا به دلایل دیگری تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند از جمله فرزندانی که تحت سرپرستی سازمان‌اند و یا زنان سرپرست خانوار و فرزندان معلول که دانشجو هستند امور مربوط به دانشجویی‌شان ساماندهی شد. 

وی افزود: یکی از بهترین راهکارهای توانمندسازی افراد و خروج از چرخه ناتوانی و رساندن به سطح دسترسی و توانمندی مناسب این است که سطح سواد این عزیزان بالا بیاید و از این طریق بتوانند به مناصب و شغل‌های مختلف دسترسی‌ داشته باشند لذا موضوع، موضوع مهمی بوده است که سازمان بهزیستی سالهاست به آن پرداخته است. 

رضازاده گفت: طی سال گذشته این موضوع به صورت مطلوب ساماندهی شد. به این ترتیب که با جلسات مختلفی که با دانشگاه آزاد داشتیم توانستیم بدهی‌مان را پرداخت کنیم و بخش قابل توجهی مسائل و مشکلات حل شد.

وی یادآور شد: اما برای اینکه بتوانیم پرداختی‌های مناسبی داشته باشیم و امور دانشجویان را سر و سامان دهیم نیاز بود سامانه‌ای داشته باشیم و با دقت و کیفیت بالاتر و سرعت بیشتر بتوانیم امور دانشجویان‌مان را انجام دهیم به همین دلیل سامانه دانشجویی راه‌اندازی شد؛ همکاران در معاونت فناوری این کار را انجام دادند به این ترتیب که هر دانشجویی باید وارد سامانه می‌شد و اطلاعات خود را بارگذاری می‌کرد، ما نیز در دسترسی مختلفی که داشتیم، با بانک‌های اطلاعاتی مختلفی که داخل و خارج سازمان بود اطلاعات را تایید می‌کردیم و افراد در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گرفتند.

به گفته سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور، افرادی که قانونا موظف بودیم برای آنها آموزش عالی رایگان فراهم کنیم (معلولانی که دارای درجه معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید بودند و 7 دهک پایینی بودند) و البته فرزندان تحت سرپرستی سازمان در اولویت یک پرداخت بودند و مابقی افراد تحت پوشش، در اولویت دو ما قرار داشتند و ما براساس بودجه باید تصمیم‌گیری می‌کردیم که تا چه میزان باید شهریه این افراد را پرداخت کنیم. 

رضازاده با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه و ثبت‌نام آمار دقیق‌تر شد گفت: با بررسی بودجه‌ای که داشتیم و از این طریق آمار اضافه‌ای که کاهش پیدا کرد توانستیم علاوه بر پرداخت اولویت یک به صورت صد درصدی، شهریه همه افراد تحت پوشش را به شرط اینکه در سامانه ثبت نام و مدارکشان را بارگذاری کرده باشند به طور صددرصد پرداخت کنیم. استثنایی که وجود داشت در مبالغی بود که نرمال نبود و عدد و رقم‌ها بالا بود و آنجا هم اولویت یک به صورت صد درصد پرداخت شد و اولویت دو براساس مقطع تحصیلی دسته‌بندی شدند؛ افرادی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کردند تا سقف 10 میلیون تومان، افرادی که در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کردند تا سقف 7 میلیون تومان و فوق دیپلم و لیسانس نیز در سقف 5 میلیون تومان را پرداخت کردیم، بنابراین توانستیم وضعیت دانشجویی را ساماندهی کنیم.

کد خبر 34334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =