در رسانه | ۴۳۵۶ بیمار آسیب دیده از اعتیاد از خدمات بهزیستی قزوین برخوردار شدند

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: با فعالیت ۲۷ مرکز توانبخشی زمینه خدمت رسانی به ۴۳۵۶ نفر از آسیب دیدگان ناشی از اعتیاد در سال گذشته مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ زهرا غلامرضایی در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اداره بهزیستی همه امکانات خود را بسیج کرده است تا بهبود معتادان متجاهر بسرعت انجام شود.
 

وی افزود: ۱۴ مرکز اقامتی، ۲ مرکز DIC ، ۲ ایستگاه کاهش آسیب های اجتماعی، ۳ سرپناه شنتر، یک مرکز جامع، ۲ مرکز توانمند سازی، ۲ مرکز سرپناه شبانه، در مجموع ۲۷ مرکز بهزیستی برای ارائه خدمت به آسیب دیدگان آماده شده است.

غلامرضایی اظهارداشت: در سال گذشته تعداد ۲۳۴۷ نفر از بیماران اختیاری، ۶۸۸ بیمار معتاد متجاهر، در مجموع ۴۳۵۶ نفر از خدمات مراکز بهزیستی استفاده کردند.
بیشتر بخوانید:

    ۲۲۷ نفر از سالمندان و کادر بهزیستی قزوین واکسینه شدند
    سالمندان مراکز توانبخشی بهزیستی قزوین واکسن کرونا دریافت کردند

وی اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی هم ۱۶۹ بیمار معتاد پذیرش شدند و خدماتی توسط مراکز درمان دادگاه مدار، غربالگری، معرفی افراد آسیب دیده به روان پزشک، آموزش مددکاران، توزیع کمک های مومنانه، حمایت از بیماران و معرفی به مراکز اشتغال و صدور دفترچه درمانی سلامت و دریافت تسهیلات خود اتشغالی از خدمات ارائه شده است.

در ادامه داداش زاده مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام اظهارداشت: خوشبختانه همه نهادهای دولتی از فعالیت انجمن حمایت کردند و ما توانستیم برنامه ها را بخوبی اجرایی کنیم.
 

وی افزود: این انجمن در حال حاضر ۶ هزار عضو دارد که از اعتیاد پاک شده اند و توانسته از آلوده شدن حداقل ۶ هزار نفر دیگر هم پیشگیری کند که این اقدام بسیار ارزشمند است.


داداش زاده گفت: این انجمن بیش از ۲۰ سال در قزوین سابقه فعالیت دارد و اگر با حمایت دولتی بتوانیم مکان مناسبی برای فعالیت داشته باشیم می توانیم افراد بیشتری را از دام اعتیاد نجات دهیم.

داداش زاده اظهارداشت: عملکرد انجمن می تواند پیشگیری از اسیب های آینده باشد لذا کمک به ادامه فعالیت این انجمن مردمی یک ضرورت است.

  فلاح نماینده دادستان هم گفت: هنوز اجرای کمپ ماده ۱۶ در استان عملیاتی نشده است و تبصره دو ماده ۱۵ نیز عملیاتی نشده و با کمبود مواجهیم.

وی بیان کرد: با استقرار پزشک در مراکز درمان دادگاه مدار و تیم غربالگری اقدامات خوبی برای بهبود معتادان انجام شده است.

کد خبر 34303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد